Denham brengt het levensverhaal van zijn jeans in beeld


De campagne 'From Virgin to Vintage' focust zich op de transformatie van de pure, onbewerkte spijkerbroek naar de getekende 'blue denim' met een eigen verhaal. Denham werkte voor de campagne samen met de Nederlandse fotograaf Marc Haers. Haers focust zich in de reeks op enkele symbolen die een bepaalde fase van de jeans verbeelden.
Blauwe handen
Zo verbeelden de blauwe handen de toewijding en passie van oprichter Jason Denham, die sinds de oprichting dicht bij het productieproces wilde blijven staan. De ladder staat tegelijk symbool voor de bescheiden aftakeling en groeiende symbolische waarde van de denim.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAndere elementen die een prominente rol hebben gekregen in de campagne zijn: the talisman (universeel symbool voor focus, toewijding en de connectie met iets buiten jezelf), stil water (symbolische bron van reflectie en gevierd vanwege de kalme en meditatieve kwaliteit) en regen (symboliseert verschoning, vernieuwing en wedergeboorte).
Eerder lanceerde het Nederlandse jeansmerk een vervolg op de merkfilm 'Denham Psycho', genaamd 'The Jeanmaker'.
F15_CAMPAIGN_A4_phase1_-_TALISMAN.jpg
F15_CAMPAIGN_A4_phase2_STILL_WATER.jpg
F15_CAMPAIGN_A4_phase3_-_LADDER.jpg
F15_CAMPAIGN_A4_phase4_RAIN.jpg
Credits:
Fotografie: Marc Haers
Concept: Denham & Marc Haers
Styling: Jos van Heel
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid