Overslaan en naar de inhoud gaan

Dalende autoverkopen in 2016: minus 5,7 procent

Maar in mei groeit het aantal verkochte auto's weer. Is het omslagpunt bereikt?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Van januari tot en met mei dit jaar zijn ruim 155 duizend auto&;s geregistreerd. Dat betekent een daling in de verkoop van personenauto&;s ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder met 5,7 procent. Toen werden er namelijk bijna 164.500 auto&;s op naam gezet. Dat blijkt uit de officiële cijfers van RAI Vereniging, BOVAG en RDC | Centraal Bureau Mobiliteit Informatie.

related partner content for mobile comes here

Dezelfde cijfers laten zien dat in mei de dalende lijn wordt omgebogen. In die maand werden namelijk iets meer dan 29 duizend auto&;s verkocht en dat is een kleine 5 procent meer dan vorig jaar mei.

Paul de Waal van Bovag zegt in een reactie aan Marketing Online dat de stijging in mei niet als een omslagpunt gezien moet worden. &;Nu alle belastingvoordelen aan het wegvallen zijn, gaat de markt normaliseren.&; (Lees een uitgebreide toelichting van De Waal, waarin hij zegt dat er showrooms moeten sluiten.)

De ranglijsten met best verkochte merken en best verkochte modellen in mei vindt u hieronder.

De vijf best verkochte merken in mei 2016:

  • Opel (3.020 stuks/ 10,4% marktaandeel)
  • Renault (2.927/10,1%)
  • Volkswagen (2.843/9,8%)
  • Peugeot
  • Ford (1.669/5,7%),

De vijf best verkochte modellen in mei 2016:

  • Renault Clio (1.058 stuks/3,6% marktaandeel) (zie beeld boven artikel)
  • Volkswagen Golf (inclusief Sportsvan) (959/3,3%)
  • Opel Astra (913/3,1%)
  • Fiat 500 (inclusief 500L en 500X) (865/3,0%)
  • Peugeot 208 (794/2,7%).
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in