Boete Lidl België voor misleiding klanten
De rechtbank in Gent heeft supermarktketen Lidl veroordeeld tot een boete van 27.500 euro voor misleidende reclame.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Lidl maakte reclame voor producten die niet voldoende in voorraad waren. Lidl overtrad daarmee de wet op handelspraktijken. Volgens ontevreden klanten ging het om lokvogelpraktijken. Ze werden naar de winkels gelokt met aantrekkelijke producten die te snel waren uitverkocht.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het Openbaar Ministerie had de maximale geldboete van 55.000 euro gevraagd. De advocaten van Lidl stelden dat er nationaal gezien genoeg producten beschikbaar waren en dat onmogelijk per filiaal kon worden geschat welke producten populair zouden zijn. Zij vroegen vrijspraak.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid