Verkoop iPad-magazines zakt in
De iPad-versies van Vanity Fair, Glamour en Wired hebben te maken met teleurstellende verkoopcijfers aan het eind van 2010. Zo schrijft Women’s Wear Daily, dat zich weer baseert op cijfers van het Amerikaanse Audit Bureau of Circulations
Vanity Fair bijvoorbeeld. Het blad verkocht 8700 digitale edities in november, en dat is een stuk minder dan de 10.500 exemplaren die het per maand verkocht in augustus, september en oktober.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaGlamour verkocht 4301 digitale edities in september, maar zakte met 20 procent in oktober, en nog eens 20 procent in november.
En Wired verkocht tussen juli en september gemiddeld 31.000 iPad-nummers per maand, maar dat waren er slechts 22.000 in oktober en 23.000 in november.
Hoe komt dit? Een verklaring kan zijn dat lezers teleurgesteld zijn in de iPad-nummers: de bladen zijn vaak simpele digitale vertalingen van de papieren versie, met weinig extra’s.
Volgens Mashable komen de verkopen - na de verkooppieken in het begin- van de iPad-nummers echter grofweg overeen met de verkopen van de reguliere bladen in de kiosk. Maar dat neemt niet weg dat verkopen op de iPhone en iPad tegenvallen.
Wellicht is de prijs van een iPad-magazine te hoog, denkt Mashable, of kunnen iPad-lezers de nummers niet goed terugvinden in de App Store. Misschien zijn de lezers de geanimeerde covers en grafieken alweer beu, of zijn de bestanden te groot om snel te kunnen downloaden. Genoeg zaken die snel door de uitgevers onderzocht moeten worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid