Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkoop iPad-magazines zakt in

Ze werden met veel bombarie aangekondigd, maar de verkopen van speciale iPad-magazines vallen –na de euforie in het begin- tegen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De iPad-versies van Vanity Fair, Glamour en Wired hebben te maken met teleurstellende verkoopcijfers aan het eind van 2010. Zo schrijft , dat zich weer baseert op cijfers van het Amerikaanse Audit Bureau of Circulations

related partner content for mobile comes here

Vanity Fair bijvoorbeeld. Het blad verkocht 8700 digitale edities in november, en dat is een stuk minder dan de 10.500 exemplaren die het per maand verkocht in augustus, september en oktober.

Glamour verkocht 4301 digitale edities in september, maar zakte met 20 procent in oktober, en nog eens 20 procent in november.

En Wired verkocht tussen juli en september gemiddeld 31.000 iPad-nummers per maand, maar dat waren er slechts 22.000 in oktober en 23.000 in november.

Hoe komt dit? Een verklaring kan zijn dat lezers teleurgesteld zijn in de iPad-nummers: de bladen zijn vaak simpele digitale vertalingen van de papieren versie, met weinig extra’s.

Volgens komen de verkopen - na de verkooppieken in het begin- van de iPad-nummers echter grofweg overeen met de verkopen van de reguliere bladen in de kiosk. Maar dat neemt niet weg dat verkopen op de iPhone en iPad tegenvallen.

Wellicht is de prijs van een iPad-magazine te hoog, denkt Mashable, of kunnen iPad-lezers de nummers niet goed terugvinden in de App Store. Misschien zijn de lezers de geanimeerde covers en grafieken alweer beu, of zijn de bestanden te groot om snel te kunnen downloaden. Genoeg zaken die snel door de uitgevers onderzocht moeten worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in