Overslaan en naar de inhoud gaan

QR code als nieuwe marketingtool?

Je ziet ze steeds vaker opduiken in diverse mediauitingen: de QR code. Molblog informeerde ons over het gebruik van de QR code voor een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je ziet ze steeds vaker opduiken in diverse mediauitingen: de QR code. informeerde ons over het gebruik van de QR code voor een campagne van Greenpeace, in september dit jaar. Het is een eenvoudige manier om aandacht te vragen voor je website, je product of dienst.

related partner content for mobile comes here

Het is een techniek die overgewaaid is uit Japan. Het is een techniek die als eerste werd toegepast in de autotechniek. Om Om snel en gemakkelijk auto-onderdelen te identificeren en gebruik te maken van de vele mobiele telefoons (met camera) die Japan al eerder rijk was dan wij, ontwikkelde men de QR code.

Nu meer mensen over een smartphone beschikken kan het ook breder worden ingezet. Het kan als mooie aanvulling, verlengstuk, dienen van je campagne. Een pakje Knorr kan op zo een manier gemakkelijk gekoppeld worden aan een recept. Over grootmoeders cakemeel wordt ineens hip als je er een QR code aan vasthangt die verwijst naar haar oude recept.

Als je de QR code wil inzetten, dan zijn er verschillende websites waar je dit op een eenvoudige manier kunt doen. Een voorbeeld is de . Je kunt hier een QR code ingeven die verwijst naar je website, of die een SMS / E-mail bericht genereert waarin je een boodschap hebt voor de QR code gebruiker.

Ik ben benieuwd of jij al de QR code gebruikt in je campagnes. hier om je mening achter te laten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in