GOGO’s augmented reality-vakantiebestemmingen
In de nieuwe zomerbrochure van GOGO (Jongerenreizen) die vanaf deze week verspreid wordt staan Augmented Reality-markers. Door die voor de webcam te houden, 'komen de vakantiebestemmingen en de activiteiten die daar plaatsvinden op het scherm tot leven'.
Zie het YouTube-filmpje onderaan deze posting.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaGogo kwam op het idee omdat de organisatie via onderzoek ontdekte dat jongeren in een brochure minder algemene informatie willen over accommodaties, data en prijzen, maar liever meer informatie willen over wat er allemaal te beleven valt. Goede sfeerimpressie van een bestemming zijn voor hen belangrijker dan een standaard catalogus met een opsomming van accommodaties.
Want, zo zei één van de ondervraagden: ‘Accomodaties zijn allemaal wit met een zwembad’.
In de nieuwe GOGO-brochure zitten daarom nu 9 AR-markers. Door deze Augmented Reality-markers voor je webcam te houden, komen de bestemmingen op je scherm letterlijk tot leven. Augmented Reality is de de enige aanpassing. Zo zijn er in het magazine ook interviews met gasten te lezen en plattegronden met hotspots te bekijken.
Hier zie je een van de negen AR-markers die in de zomerbrochure zitten:
Er zijn negen AR-markers en video’s: twee van Billy the Klit & Partysquad (DJ's op de zomertour van GOGO), vijf sfeerimpressies van bestemmingen (Lloret de Mar, Chersonissos, Marmaris, Albufeira en SunnyBeach), twee sfeerimpressies van de zomertour van GOGO en één video met GOGO-activiteiten op de bestemmingen zoals een relaxcruise, surfen en jeepsafari.
De oplage van de brochure: 140 duizend.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid