RAB lanceert radiocampagne ‘Zet de Radio uit’


De campagne richt zich op de reclamewereld en het thema van de campagne is: ‘Radioreclame, je hoort dat het werkt’. De opzet van de campagne is aan te tonen, dat luisteraars bij een reclameblok niet wegzappen.
De commercials roepen op om de radio uit te zetten, te zappen of het volume zacht te zetten om te laten zien dat dit bij radio – in tegenstelling tot andere media – niet gebeurt. Vervolgens wordt verwezen naar de RAB website waar op een speciale homepage alle voordelen van radioreclame staan. RAB Directeur George Bohlander: ‘De luisteraar heeft een sterke band met zijn station. Ze zappen niet weg tijdens een reclameblok. Reclame-ontwijking of het zapgedrag wordt steeds een belangrijker punt voor de adverteerder.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet concept is ontwikkeld door Mark van der Heijden en Tim van de Rijdt (&KoenseSeverein). De grote winnaars van de ADCN-RAB Workshop die op 9 december bij BNR is gehouden. In de laatste week van december zijn de commercials opgenomen in Studio Soundcircus met Feike de Wit. Richard Kemper (van Veldhuis & Kemper) heeft de teksten ingesproken. Vorige week hebben de radiostations groen licht gegeven op de radiocampagne. De commercials zijn hier te beluisteren:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid