Overslaan en naar de inhoud gaan

RAB lanceert radiocampagne ‘Zet de Radio uit’

RAB Radio Advies Bureau lanceert volgende week een radiocampagne op alle belangrijke radiostations in Nederland. De campagne is ontwikkeld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne richt zich op de reclamewereld en het thema van de campagne is: ‘Radioreclame, je hoort dat het werkt’. De opzet van de campagne is aan te tonen, dat luisteraars bij een reclameblok niet wegzappen.

related partner content for mobile comes here

De commercials roepen op om de radio uit te zetten, te zappen of het volume zacht te zetten om te laten zien dat dit bij radio – in tegenstelling tot andere media – niet gebeurt. Vervolgens wordt verwezen naar de RAB website waar op een speciale homepage alle voordelen van radioreclame staan. RAB Directeur George Bohlander: ‘De luisteraar heeft een sterke band met zijn station. Ze zappen niet weg tijdens een reclameblok. Reclame-ontwijking of het zapgedrag wordt steeds een belangrijker punt voor de adverteerder.’

Het concept is ontwikkeld door Mark van der Heijden en Tim van de Rijdt (&KoenseSeverein). De grote winnaars van de ADCN-RAB Workshop die op 9 december bij BNR is gehouden. In de laatste week van december zijn de commercials opgenomen in Studio Soundcircus met Feike de Wit. Richard Kemper (van Veldhuis & Kemper) heeft de teksten ingesproken. Vorige week hebben de radiostations groen licht gegeven op de radiocampagne. De commercials zijn hier te beluisteren:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in