Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil meer informatie over voedsel

Consumenten willen de waarheid over voedsel weten wanneer ze buitenshuis eten, blijkt uit het World Menu Report.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

90 Pct wil meer informatie over zijn voedsel, zo meldt Unilever Food Solutions in het World Menu Report. Unilever presenteerde de studie maandag op de nationale horecabeurs . Het rapport toont aan dat er een grotere behoefte is aan transparantie wanneer men buitenshuis eet. De consument wilt weten wat er in zijn voedsel zit, waar het vandaan komt en hoe het met de veiligheid ervan zit.

related partner content for mobile comes here

De top drie van informatie die mensen graag willen weten wanneer ze buitenshuis eten is: de herkomst van het voedsel, de bereidingswijze en de voedingswaarde van het eten. Daarnaast geeft ongeveer twee derde van de ondervraagden aan dat voedselvoorlichting met een laag vet-, zout- en caloriegehalte een welkome toevoeging aan het menu zou zijn. Op dit moment is er in alle onderzochte landen een groot gebrek aan de gewenste voedingsinformatie.

De resultaten tonen ook aan dat de consumenten over het algemeen niet tevreden zijn met de manier waarop deze informatie meegedeeld wordt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in