Consument wil meer informatie over voedsel


90 Pct wil meer informatie over zijn voedsel, zo meldt Unilever Food Solutions in het World Menu Report. Unilever presenteerde de studie maandag op de nationale horecabeurs Horecava. Het rapport toont aan dat er een grotere behoefte is aan transparantie wanneer men buitenshuis eet. De consument wilt weten wat er in zijn voedsel zit, waar het vandaan komt en hoe het met de veiligheid ervan zit.
De top drie van informatie die mensen graag willen weten wanneer ze buitenshuis eten is: de herkomst van het voedsel, de bereidingswijze en de voedingswaarde van het eten. Daarnaast geeft ongeveer twee derde van de ondervraagden aan dat voedselvoorlichting met een laag vet-, zout- en caloriegehalte een welkome toevoeging aan het menu zou zijn. Op dit moment is er in alle onderzochte landen een groot gebrek aan de gewenste voedingsinformatie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe resultaten tonen ook aan dat de consumenten over het algemeen niet tevreden zijn met de manier waarop deze informatie meegedeeld wordt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid