Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatieprijs Midden-Brabant 2010 naar Paprikacampagne en ‘The Fifth Element’

Een campagne van het Groenten Fruit Bureau die de paprika moet promoten en de film The Fifth Element over de designmeubels van Bert…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte juryvoorzitter Joris van Zoelen bekend tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van Communicatieclub Bourgondië. De paprikacampagne, ontwikkeld door Bureau & zo uit Eindhoven, ontving de prijs in de categorie Effectief. The Fifth Element, geproduceerd door Veldkamp Produkties uit Son, behaalde de hoogste eer in de categorie Creatief.

related partner content for mobile comes here

De Communicatieprijs Midden-Brabant is een initiatief van Communicatieclub Bourgondië (CCB).

De winnaars van de prijs over 2010 lieten 34 andere inzendingen achter zich. Zowel in de categorie Effectief als in de categorie Creatief waren er drie genomineerden. In de categorie Effectief waren dat naast de paprikacampagne de campagne van kunststofkozijnenproducent Alkuplus uit Tilburg (bureau: Brave reclame uit Oisterwijk) en de Groene Sint-campagne van Oxfam Novib (bureau: Schepnet uit Tilburg). In de categorie Creatief waren behalve de film over Bert Plantagie de nieuwe campagne van het Tilburgse poppodium 013 (bureau: Studio Kluif uit Den Bosch) en de ‘(Her)ontdek de bieb’-campagne van de Brabantse bibliotheken (bureau: credo.creatie uit Eindhoven) genomineerd.

Colourful taste

De campagne voor paprikapromotie van het Groenten Fruit Bureau heeft tot doel de Nederlanders en Duitsers meer paprika te laten eten. Onder de noemer ‘colourful taste’ is de groente nadrukkelijker in de markt gezet. Onder meer door

middel van winkeldemonstraties, een interactief receptenboek, een kook-item op

Radio 10 Gold en deelname aan de Libelle Zomerweken. Met succes, concludeerde de jury.

De film The Fifth Element werd door de jury als verrassend en uitdagend beoordeeld. Opdrachtgever Bert Plantagie wilde met de introductie van zijn nieuwe meubellijn shockeren op de internationale beurzen in Milaan, Keulen en Amsterdam. En dus ontwikkelde Veldkamp Produkties uit Son een voor de branche revolutionaire videocampagne, waarbij de elementen vuur, aarde, winter en water de A-merk meubels vernietigen. De meubellijn komt echter als winnaar en vijfde element uit die strijd tevoorschijn. De jury vond de productie branchestijldoorbrekend, relativerend en ‘in your face’.

De winnaars ontvingen uit handen van Joris van Zoelen een kunstwerk van Nicolas Müller Jabusch uit Oisterwijk (foto).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in