Overslaan en naar de inhoud gaan

Winnende concept voor interactieve outdoorcampagne ingezet voor Familiehuis Daniel den Hoed

Digitale mupi brengt voorbijgangers dichterbij kankerpatiënten.

Familiehuis Daniel den Hoed is een out-of-homecampagne begonnen om het belang te laten zien van de nabijheid van familie bij kankerpatiënten tijdens de behandeling.

related partner content for mobile comes here

Onderzoek wijst uit dat goede sociale steun van kankerpatiënten zorgt voor minder stress en meer motivatie tijdens de behandeling. In het Familiehuis vinden kankerpatiënten en familie daarom een tijdelijk thuis, dicht bij het ziekenhuis.

Dit principe is omgezet in de campagne. Op het digitale scherm is een patiënte te zien met wie het zichtbaar beter gaat naarmate een voorbijganger dichterbij haar komt.

Bij de ontwikkeling van de uiting is gebruik gemaakt van innovatieve technologie waarmee gedetecteerd wordt als iemand het scherm nadert of zich ervan verwijdert.

De campagne is bedacht en ontwikkeld door Nosuch Creative Agency en was een van de drie non-profitprojecten die wonnen in de Digital Creative Competition van Ocean Outdoor. Het leverde mediaruimte op voor buitenreclame, goed voor omgerekend 100 duizend euro.

Naast de mupi's wordt ook 'online' ingezet voor de campagne.  
 

Credits
 

Familiehuis Daniel den Hoed - Heidi Leeuwangh, Rachel Maréchal

Bureau - Nosuch Creative Agency

Creatie - Matthijs Haagsman

Creative Director – Maarten Reynen

Productie - Inscape* Video Agency

Regie - Naomi Brusselman

DOP - Richard Spierings

Edit OLV - Johannes de Jong

Grading - Koert van der Ploeg

Muziek & Sound - MassiveMusic

Executie DOOH - Ocean Outdoor
PR - Havana Orange

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in