Overslaan en naar de inhoud gaan

Fanta en CS Digital Media laten campagnecreaties op locatie genereren met AI

Reizigers worden getransformeerd tot Beetlejuice-karakter.
Fanta Beetlejuice CS
Fanta Beetlejuice CS

Op metrostation Amsterdam Centraal (Noord/Zuidlijn) is deze week een campagne te zien van frisdrankmerk Fanta in samenwerking met CS Digital Media, waarbij gebruik is gemaakt van AI-technologie. Het gaat om een campagne voor de release van de nieuwe bioscoopfilm 'Beetlejuice Beetlejuice' van Warner Bros. Discovery. De uitingen worden ter plekke gecreëerd met behulp van kunstmatige intelligentie.

related partner content for mobile comes here

Bij de Fanta Halloween Beetlejuice-campagne kunnen reizigers voor een camera gaan staan waarna AI-technologie ervoor zorgt dat zij direct op een grote ledwall worden getransformeerd tot een gepersonaliseerd Beetlejuice-karakter. De uiting wordt binnen 30 seconden gemaakt, vertoond en verdwijnt dan weer voorgoed van het scherm. Met iedere nieuwe reiziger die voor de camera verschijnt, begint het proces weer van voor af aan.

AI-tool genereert creatie

In out-of-home wordt inmiddels vaker gebruikgemaakt van AI. Meestal beperkt zich dit tot data-analyse, targeting en contentcreatie voorafgaand aan een campagne, zodat het proces controleerbaar en beheersbaar blijft. Fanta heeft het aangedurfd om de controle over de creatie uit handen te geven en de AI-tool onder voorwaarden haar gang te laten gaan.

‘Als brand manager ben je gewend kritisch naar content te kijken en op elk detail te letten. Met real-time created AI-content gaat dat simpelweg niet, aangezien de content constant verandert en op het moment zelf wordt gegenereerd. Dit is even wennen, maar door de constante verandering blijft de content verrassend en aansprekend voor de consument', zegt Anouk van Huissteden, brand manager The Coca-Cola Company.

Mark Veenman, coo CS Digital Media: ‘Deze campagne laat een revolutionaire inzet van AI-technologie in out-of-home zien. Het resultaat is vernieuwend en verrassend en op deze wijze nog niet eerder toegepast. Uiteraard kan CS Digital Media dit niet doen zonder een adverteerder die het aandurft om de controle over een reclamecampagne los te laten. Met Fanta in samenwerking met EssenceMediacom vonden we bij deze aanpak een goede partner.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in