Overslaan en naar de inhoud gaan

De tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees is een feit

Ipsos brengt voor het tweede jaar op rij de social buzz rondom de campagne in kaart
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Nationale week zonder vlees
Nationale week zonder vlees

De week van 11 t/m 17 maart stond weer in het teken van de Nationale Week Zonder Vlees, een campagne die na een succesvolle eerste editie in 2018 jaarlijks zal terugkeren. De initiatiefnemer van deze campagne, Isabel Boerdam, vindt dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is en pleit voor een “flexitarisch” eetpatroon. Dit is een dieet waarin vlees en vis worden afgewisseld met vegetarische gerechten. Met deze kleine aanpassing kunnen we grote impact maken op het milieu, want een week zonder vlees bespaart per volwassene zo’n 130 liter water, 76 kilometer autorijden en 770 gram dierenvlees. 

Ipsos brengt dit jaar voor de tweede keer in kaart hoe groot de social buzz rondom de campagne is. We zien onder meer dat men beter op de hoogte is van de campagne en dat er meer activiteit plaatsvindt onder een breder publiek – dus niet alleen onder de foodies, vegetariërs en veganisten. 


Merken die inspelen op deze campagne zouden door actieve deelname op social media meer potentiële klanten kunnen bereiken. 

Hieronder zie je in één oogopslag de resultaten van de Nationale Week Zonder Vlees 2019 of download hier de pdf. 

Infographic Nationale Week Zonder Vlees

Meer weten?

Meer weten over Social Listening en wat Ipsos voor jouw merk kan doen op dit gebied? Neem contact op met Pauline van der Wel via pauline.vanderwel@ipsos.com.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in