De tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees is een feit
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:


De week van 11 t/m 17 maart stond weer in het teken van de Nationale Week Zonder Vlees, een campagne die na een succesvolle eerste editie in 2018 jaarlijks zal terugkeren. De initiatiefnemer van deze campagne, Isabel Boerdam, vindt dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is en pleit voor een “flexitarisch” eetpatroon. Dit is een dieet waarin vlees en vis worden afgewisseld met vegetarische gerechten. Met deze kleine aanpassing kunnen we grote impact maken op het milieu, want een week zonder vlees bespaart per volwassene zo’n 130 liter water, 76 kilometer autorijden en 770 gram dierenvlees.
Ipsos brengt dit jaar voor de tweede keer in kaart hoe groot de social buzz rondom de campagne is. We zien onder meer dat men beter op de hoogte is van de campagne en dat er meer activiteit plaatsvindt onder een breder publiek – dus niet alleen onder de foodies, vegetariërs en veganisten.
Merken die inspelen op deze campagne zouden door actieve deelname op social media meer potentiële klanten kunnen bereiken.
Hieronder zie je in één oogopslag de resultaten van de Nationale Week Zonder Vlees 2019 of download hier de pdf.

Meer weten?
Meer weten over Social Listening en wat Ipsos voor jouw merk kan doen op dit gebied? Neem contact op met Pauline van der Wel via pauline.vanderwel@ipsos.com.
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid