De overheid komt met een campagneoffensief om mensen over te halen zich aan de coronamaatregelen te houden. Er komen advertenties online en in de krant, in spotjes op de radio, tv en in online video. Verder zijn er verschillende out-of-home uitingen en ook zijn de spotjes te horen op Spotify. In de spotjes draait het om herinneringen om je te laten testen bij klachten, mondkapjes te dragen waar dat verplicht is en je coronatoegangsbewijs te laten zien waar dat moet.
Verder wordt het publiek gewezen op de mogelijkheid om zich te laten prikken zonder afspraak.
Op tv worden de komende tijd veertig tot vijftig spotjes per dag uitgezonden en op de radio vierhonderd per week, meldt het ministerie van Volksgezondheid. Daarnaast staan er woensdag paginagrote advertenties in de huis-aan-huisbladen om mensen te herinneren aan de basismaatregelen.
Het campagneteam richt zich specifiek op gebieden waar relatief weinig mensen zich hebben laten inenten en op mensen die geen Nederlands spreken. Als mensen googelen of ze zich met hun klachten moeten laten testen, krijgen ze een advertentie van de Rijksoverheid te zien.
De meeste campagnes liepen al, maar worden nu op meer plekken en vaker onder de aandacht gebracht.
Het ministerie maakt niet bekend hoeveel (extra) geld er aan de campagne is besteed.
Bron: ANP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!