Hoe zorgt een van 's werelds meest herkenbare merken ervoor dat het blijft opvallen en verleiden? Voor Lacoste is het antwoord #crocodileinside: een nieuwe campagne, waarin de iconische krokodil centraal staat. Het doel? De waarden en geest van Lacoste laten zien: vasthoudendheid en elegantie in elke omstandigheid, en bewegingsvrijheid boven alles.
Stijl in beweging
De campagne introduceert de nieuwe Lacoste Motion-collectie, die specifiek is ontworpen voor stadsreizigers. En waar trek je nou beter reizigers aan, dan op de drukste luchthavens ter wereld? Tijdens de campagne op Schiphol maken reizigers van over de hele wereld in Lounges 1, 2 en 3 kennis met de kledinglijn die innovatieve technieken combineert met elegante snitten.
Door de campagne in alle drie de lounges uit te voeren, bereikt Lacoste elke doelgroep: Europese reizigers, internationale avonturiers en jonge, energieke passagiers die met low-budget maatschappijen reizen. Lacoste claimt een share of voice van 60% in alle drie de lounges en gebruikt een mix van banners en digitale schermreclame om klanten naar de campagne te trekken.
De stap richting Schiphol
De wereldwijde campagne begon eind mei, in verband met de start van Roland Garros 2019. Lacoste's historische banden met het wereldberoemde Franse tennisevenement en de toernooidirecteur (ex-prof Guy Forget), maken de French Open met zijn 520.000 toeschouwers de ideale aftrap voor een campagne.
Schiphol werd dit jaar gekozen als plek om de internationale groei door te zetten. Aangezien Lacoste al actief was op de luchthavens van Parijs, Dubai en Londen, zag het merk Schiphol als de natuurlijke plek om een nieuw publiek aan te spreken. Niet alleen Nederlandse fans, maar reizigers uit heel Europa.
Overwinning in zicht
Lacoste complimenteert Schiphol Media voor de samenwerking en ondersteuning. Hun oog voor detail en selectie van de meest geïsoleerde en opvallende billboards in de lounges, gaven het team van Lacoste veel vertrouwen in een goed resultaat. Zodra de campagnecijfers bekend zijn, zullen ze deze zeker delen. In de tussentijd overweegt het merk al om volgend jaar een vergelijkbare campagne op Schiphol te doen. De perfecte reden om het team weer bij elkaar te krijgen en samen een nieuwe ace te slaan!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!