Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de week - Bezoek Mars met National Geographic

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.
Nasa
Perseverance
Nasa
Perseverance

Het is rood, heel ver weg, en iedereen wil erheen? De planeet Mars natuurlijk! Deze week is het NASA ook daadwerkelijk gelukt om er te landen met de rover genaamd Perseverance. En wat doet een echte ruimtetoerist meteen bij aankomst? Juist: foto’s maken.

National Geographic zag de beelden binnenkomen en was er als de kippen bij om hier gebruik van te maken. Ze bouwden een Instagram AR-filter waarmee jij door de ogen van Perseverance mee kunt kijken naar de Rode Planeet!

related partner content for mobile comes here
NASA-astronaute Jessica Watkins presenteerde de filter
NASA-astronaute Jessica Watkins presenteerde de filter

Je begint in de ruimte en vliegt Mars tegemoet. Eens geland kruip je in de huid van Perseverance en kun je allerlei acties uitvoeren. Zo kun je bijvoorbeeld de mechanische arm gebruiken om in de grond te graven naar microscopische sporen van leven. Als je wisselt naar de selfiecamera kun je een selfie nemen met de rover. En als je je mond opent kun je net als Perseverance een laser gebruiken. Ondertussen leer je vanalles bij over wat de rover doet en waar deze naar op zoek is.

Een heel uitgebreide AR-filter dus, en eentje waar je ook nog wat van kunt leren! Wil je Mars zelf ook eens bezoeken, dan kan dat hier (deze link is enkel geschikt voor mobile).

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in