UM introduceert nieuwe propositie Full Color Media
UM (onderdeel van IPG Mediabrands) introduceert de vernieuwende propositie en filosofie ‘Full Color Media’. Deze aanpak moet een antwoord geven op de uitdagingen en kansen van AI. Zo is er de dreiging van ‘blandness’: 'de vervlakking van merken door lineaire data-gedreven modellen – en de mogelijkheid om via creatieve toepassingen echt op te vallen'.
Wetenschappelijk onderzoek
Vacatures
Arbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagSenior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiFull Color Media is het resultaat van een driejarig onderzoeksproject, dat UM uitvoerde in samenwerking met Felipe Thomaz, universitair hoofddocent marketing aan de Universiteit van Oxford. In dit grootschalige onderzoek werd data geanalyseerd van meer dan tienduizend merken over een periode van drie jaar en resulteerde in het innovatieve Brand Patterns-model. Het model onthult de unieke 'codes' van merken: de complexe netwerken van associaties die bepalen hoe merken groeien en zich verankeren in de hoofden van mensen.
Dit patroon wordt bepaald door:
- zichtbaarheid (visibility): Bevat factoren als aandacht en advertentiebekendheid, die merkonderscheidend vermogen creëren en verantwoordelijk zijn voor 64 procet van de merkengroei.
- vitaliteit (vibrancy): Wordt beïnvloed door sociale betrokkenheid, mond-tot-mondreclame en online ‘buzz’. Dit draagt voor 11 procent bij aan groei van merken en vergroot de relevantie van het merk binnen de cultuur.
- variabiliteit (variability): Bevat factoren zoals merk imago en kwaliteit, die voor 25% bijdragen aan groei door het creëren van intrinsieke waarde voor de consument.
Unieke merkpatronen
'Uit dit onderzoek is gebleken dat merken vaak generieke mediaplannen hanteren, ondanks
hun unieke merkpatronen. Door deze patronen te begrijpen, kunnen marketeers hun strategieën beter afstemmen en optimaal gebruik maken van hun unieke merkkracht', zegt managing director Justus Wever van UM Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid