Overslaan en naar de inhoud gaan

Novartis internationaal naar Starcom en Epsilon

Publicis Groupe wint het media-account van de farmaceut.
farma
© 123RF
farma
© 123RF

Farmagigant Novartis heeft na een uitgebreide review Publicis Groupe het internationale media- en buyingaccount toegewezen. Starcom en de eerder dit jaar overgenomen dataexpert Epsilon gaan samen op het media-account werken. Er komt daarvoor een unit die NovartisONE2 is gedoopt en waarin media- en data worden gekoppeld. 

In Amerikaanse media wordt gesuggereerd dat het toevoegen van Epsilon een dominante rol heeft gespeeld in de keuze van de Zwitserse farmaceut voor Publicis Groupe.

related partner content for mobile comes here

Starcom had het media-account al in handen, samen met WPP. Dat verliest zijn deel nu. In Nederland was Novartis ook al klant bij Starcom en dat blijft zo. 

WPP en Havas Media deden ook mee aan de review. Het wereldwijde media-budget van Novartis ligt rond de 550 miljoen euro.

GSK/Novartis

Novartis had tot eind vorig jaar een samenwerkingsverband met het Britse GlaxoSmithKline (GSK). Ze verkochten hun belang van 36,5 procent aan de Britten om zich op de kernactiviteiten te kunnen richten. De review voor het media-account was hiervan een gevolg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in