Novartis internationaal naar Starcom en Epsilon
Farmagigant Novartis heeft na een uitgebreide review Publicis Groupe het internationale media- en buyingaccount toegewezen. Starcom en de eerder dit jaar overgenomen dataexpert Epsilon gaan samen op het media-account werken. Er komt daarvoor een unit die NovartisONE2 is gedoopt en waarin media- en data worden gekoppeld.
In Amerikaanse media wordt gesuggereerd dat het toevoegen van Epsilon een dominante rol heeft gespeeld in de keuze van de Zwitserse farmaceut voor Publicis Groupe.
Starcom had het media-account al in handen, samen met WPP. Dat verliest zijn deel nu. In Nederland was Novartis ook al klant bij Starcom en dat blijft zo.
WPP en Havas Media deden ook mee aan de review. Het wereldwijde media-budget van Novartis ligt rond de 550 miljoen euro.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaGSK/Novartis
Novartis had tot eind vorig jaar een samenwerkingsverband met het Britse GlaxoSmithKline (GSK). Ze verkochten hun belang van 36,5 procent aan de Britten om zich op de kernactiviteiten te kunnen richten. De review voor het media-account was hiervan een gevolg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid