Overslaan en naar de inhoud gaan

LinkedIn komt met dagelijkse Nederlandse nieuwsupdates

Redactie, uitgebreid met twee Nederlanders, gaat gebruikers helpen met dagelijkse contentstroom.
LinkedIn
© 123RF
LinkedIn
© 123RF

LinkedIn Benelux begint met nieuwsupdates onder de naam Nieuwsflitsen en heeft daarvoor een Nederlands redactioneel team aangesteld.

Internationaal heeft LinkedIn al een redactieteam van 65 redacteuren. Daar worden nu twee Nederlandse redacteuren aan toegevoegd. Deze aanstelling is onderdeel van de internationale strategie om de ruim 645 miljoen leden verder te helpen in hun werk en carrière door onder meer het aanbieden van de nieuwe dagelijkse nieuwsupdates.

related partner content for mobile comes here

Dagelijks zijn er vele posts, video’s en artikelen op de LinkedIn-feed die vaak worden gedeeld en geliked. LinkedIn ziet daarin de laatste tijd een forse toename.

De twee nieuwe Nederlandse redacteuren Jolanda Heunen en Pieter Cranenbroek krijgen de taak de gebruikers te helpen met deze dagelijkse contentstroom. ‘We gaan zorgvuldig het meest relevante nieuws en waardevolle inzichten voor hen selecteren. Dit doen we door originele verhalen te maken, content die gedeeld wordt op het platform te redigeren en leden aan te moedigen om inhoudelijke conversaties te beginnen.’

Meest actief

Volgens EMEA managing editor Sandrine Chauvin behoren de Nederlandse leden – zo’n 8 miljoen momenteel – tot de meest actieve internationaal. ‘Nederland is daarom na Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk een logische stap voor onze redactionele uitbreiding.’

Om Nieuwsflitsen te ontvangen, moet je je taalinstellingen op ‘Nederlands’ zetten. Nieuws en Inzichten is op desktop rechtsboven op de startpagina van de leden te vinden en in de LinkedIn-app via de zoekbalk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kees

O ja, LinkedIn, dat is er ook nog. Schijnt voor je carrière onontbeerlijk te zijn, dus sta ik er ook op, maar de teller voor het aantal contacten heeft in bijna twee jaar de tien nog altijd niet bereikt en je moet er geloof ik zelfs als newbie al minstens dertig hebben om een klein beetje mee te tellen. Toch? Social media zijn voor mij allesbehalve favoriet en ik zit vroegere contacten dan ook bepaald niet op de huid. En als er wat te reageren is, dan reageer ik meestal ook nog eens hopeloos traag. Ik heb nog niets gelezen in de feed wat ook maar enigszins de moeite van het aanklikken van de 'like'-knop waard is en wat er aan vacatures voorbij komt, houdt ook niet over. Met slechts twee redacteuren content aanbieden die 8 miljoen 'leden' moet interesseren lijkt mij een onmogelijke opgave. Ik denk niet dat het die twee lukt mij te inspireren tot vaker inloggen bij LinkedIn. Ondanks dat mijn wachtwoord niet eens zoek is.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in