Overslaan en naar de inhoud gaan

MWG organiseert eerste ‘M-Talks Debate’

Nieuwe naam, aangepaste formule.
MWG Debat
© MWG
MWG Debat
© MWG

Goede debatten zijn een zeldzaamheid. Meer dan eens ontaarden ze in een oeverloos repeteren van dezelfde weeïge argumenten en een verveeld publiek dat halverwege al heimelijk verlangt naar de afsluitende borrel. Voor de aanwezigen bij het M-Talks Debate dat branchevereniging MWG in Pakhuis de Zwijger organiseerde, was dat niet het geval. Het debat prikkelde, verliep vlot, betrok het publiek interactief en - voor marcom'ers zeker niet onbelangrijk - had content.

related partner content for mobile comes here

Formule- en naamswijziging

MWG spreekt van het ‘állereerste' M-Talks Debate voor haar leden. Dat is niet helemaal waar. De M-Talks zijn een voortzetting van de ‘Algemene Mediabeschouwingen’ die traditioneel op Prinsjesdag plaatsvonden. Met die nieuwe naam verliest het event de nominale verbinding met de datum, maar krijgt daar volgens directeur a.i. Cees Polman ‘een naam voor terug die meer aanspreekt bij de jongere generatie.’

‘De formule van het programma hebben we eveneens aangepast’, vertelt Saskia Caelen (programmacommissie). 'Het Lagerhuis-concept hebben we iets ingekort. Dit jaar leggen de 'ministers' geen drie maar twee debat-stellingen voor aan de ‘oppositieleden’. De vrijgevallen tijd hebben we gevuld met drie pitches waarin marketeers onder begeleiding van de minister van Innovatie vertellen over hun innovatieve projecten. Deze staan min of meer symbool voor het soort innovaties dat de branche in de nabije toekomst kan verwachten.’

Spektakel

De nieuwe opzet pakte goed uit. De deelnemers lieten op last van de organisatie hun eigen genuanceerde meningen voor wat ze waren en maakten er een waar spektakel van. Zo vond 'minister van Marketing' Roger Verdurmen (Sanoma) dat publishers het eigenlijk wel zonder marcom-oplossingen konden stellen. Het leverde hem een felle ‘u preekt voor eigen parochie’ op van oppositielid Debbie de Wagenaar (Accell Group). Daarna stelde 'minister van Data en Innovatie' Nathalie Peters dat (big) data anno nu voorwaardelijk is voor creatie. Oppositielid Jacco ter Schegget (Publicis Groupe Benelux) bracht daar stellig tegenin dat alleen het menselijk brein voor écht verrassende creativiteit kan zorgen. 

De innovatieve pitches, over ai-ontwikkeling, commerciële VR- en voice-toepassingen brachten het publiek aan het denken. De Talks werden, al werd er tijdens het debat niet naar uitgekeken, traditioneel afgesloten met een borrel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in