Florian Haller (Serviceplan Group): ‘Nederland voorloper in wendbaarheid en talent’
Met de fusie met Mediaxplain in Nederland kreeg het Duitse Serviceplan Group afgelopen zomer definitief voet aan de grond in Nederland. Europa's grootste onafhankelijke bureaugroep wil ook hier de motor worden op het gebied van digitale marketing (media & marketing automation) en data/techniek. CEO Florian Haller (53) nam de touwtjes in handen in 2002, als opvolger van zijn vader Peter die Serviceplan in 1970 in München begon.
Daar ontstond het integrale House of Communication (HoC) concept waarmee de groep zich onderscheidt en onder andere de disciplines media (Mediaplus), tech (Plan.Net) en creatie (Serviceplan) bevat. Van daaruit werkte Serviceplan aan het aanscherpen van het creatieve profiel en ontstonden er meer HoC's in Duitsland (gevestigd in Hamburg, Berlijn en Keulen). De volgende stap was internationalisering van het bedrijf op drie continenten. Serviceplan Group is nu aanwezig op 25 locaties in achttien landen. Sinds deze zomer is Amsterdam daar dus bijgekomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid