Overslaan en naar de inhoud gaan

Even snel tussendoor van een Van Gogh genieten

Kunstliefhebbers met haast naar het Van Gogh Museum lokken, dat is het doel van de TussendoorTour.
TussendoorTour in het Van Gogh
TussendoorTour in het Van Gogh

Voor een museumbezoek hoef je geen dag uit te trekken. Daarom ontwikkelde Selmore Creative Agency voor het Van Gogh Museum de TussendoorTour waarmee bezoekers in luwe periodes langs de schilderijengalerij kunnen trekken.

related partner content for mobile comes here

Kort bezoek

Anja Froeling is managing director bij Selmore. Volgens haar is het idee dat er behoefte bestaat aan het korte, snelle museumbezoek, gebaseerd op onderzoek naar de gemiddelde bezoekduur. Froeling: ‘Een bezoek aan het Van Gogh museum duurt gemiddeld tussen de 1 à 2 uur. Met de TussendoorTour spelen we daar op in. We bieden mensen de mogelijkheid om een kort bezoek te brengen aan het museum waarbij ze toch alle hoogtepunten van Van Gogh’s werk kunnen zien.’

In de online ticket tool van het museum wordt aangegeven op welke momenten het rustig is. Het museum heeft volgens Froeling als missie ‘om zoveel mogelijk mensen te verrijken en te inspireren met het leven en werk van Vincent van Gogh’. Toch zoeken ze continu naar vernieuwende manieren om nog meer mensen te bereiken. Froeling: ‘De TussendoorTour is daar een mooi voorbeeld van.’

Over de streep trekken

De campagne bestaande uit commercials, OOH en social, moet duidelijk maken dat museumbezoek geen dag vullende activiteit is. In de tijd waarin je naar de kapper gaat, gaat lunchen of even pauze hebt, kun je ook een blik werpen op het bijzondere werk van Vincent van Gogh. In een andere uiting loopt een pakketbezorger tussen de adressen door bij het museum naar binnen. Ook twee verkeersregelaars grijpen hun pauze aan om Van Goghs meesterwerken te bekijken. 

Volgens Froeling zijn de eerste reacties positief: ‘Slechts een enkeling vindt dat je meer tijd moet besteden om naar een kunstwerk te kijken’. Wat Froeling betreft kan het concept prima naar andere musea worden uitgerold. ‘Het is altijd goed om met kunst in aanraking te komen, hoe kort een bezoek ook is’, zegt ze. ‘Dit kan mensen over de streep trekken om toch een keer een museum binnen te stappen’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in