Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitaal bureau Fonk gaat verder als Faraday

De oorspronkelijke naam zaaide teveel verwarring.
faraday
Niels de Keizer (l) en Erick de Jong, oprichter en creative director van Fonk/Faraday.
faraday
Niels de Keizer (l) en Erick de Jong, oprichter en creative director van Fonk/Faraday.

Digitaal bureau Fonk gaat vanaf vandaag verder door het leven als Faraday. Het bureau telt zo'n 25 medewerkers verspreid over vestigingen in Amsterdam en Kaapstad. Bedrijven waarvoor het bureau werkt zijn onder meer ING, Jumbo en EY.

related partner content for mobile comes here

Door de tamelijk generieke naam liep het bureau, opgericht in 2009, weleens tegen verwarrende situaties aan. Zo zijn er ook een vakblad, woonwebwinkel en diverse bureaus die de naam Fonk droegen. 'We zien bovendien veel gebeuren in de digitale wereld, daar hoort focus én een nieuwe naam bij', aldus medeoprichter Niels de Keizer.

Kaapstad

Hij gaat verder: 'Vorig jaar heeft het hele team elkaar in Kaapstad ontmoet om te ontdekken wat de twee locaties met elkaar verbindt. Iedereen vond het belangrijk dat onze digitale oplossingen helder en veilig zijn voor gebruikers. We willen de consument laten interacteren met digitale producten, zonder de nadelen die daar vaak bij komen kijken. Een beetje zoals een kooi van Faraday dat doet met elektriciteit. En zo zijn we ook tot de nieuwe naam gekomen.'

Vijf jaar geleden verloor het bureau enkele grote klanten. Nadat daarnaast een van de eigenaren besloot uit het bedrijf te stappen, volgde er een 'uitdagende periode', zegt Keizer. 'We moesten een deel van het team laten gaan en hebben vervolgens het bureau opnieuw ingericht. Dat heeft ons uiteindelijk weer stabiliteit en nieuwe groei gebracht. Met de nieuwe naam luiden we een nieuwe fase in.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in