Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze 10 bureaus gaan door bij aanbesteding campagnes Rijk

De afvallers en de winnaars die doorgaan naar gunningsfase, waarin 5 bureaus worden geselecteerd.
Miniatuurvoorbeeld
De overheidscampagne voor de belastingdienst
© Ministerie van Financiën
Miniatuurvoorbeeld
De overheidscampagne voor de belastingdienst
© Ministerie van Financiën

1. Open Now in combinatie met TBWA en D&B
2. 
Selmore
3. Cheil
4. KesselsKramer
5. Fitzroy
6. Dawn
7. 
Roorda
8. J. Walter Thompson Amsterdam
9. Publicis
10. Noise bv

Bureaus uit raamovereenkomst

Daarmee zijn er ook een paar bureaus die niet meer in de raamovereenkomst voorkomen: Grey, The Oddshop en de meer op pr en communicatie gerichte BKB, Hollander van der Mey en Schuttelaar & Partners.

Ze zijn er ‘slachtoffer’ van geworden dat de raamovereenkomsten voor Grote campagnes, Middelgrote en Kleine campagnes en pr bij campagnes zijn vervangen door één nieuwe aanbesteding. Hierin draait om het ontwikkelen en het uitwerken in middelen, content en acties van campagnes van de Rijksoverheid. Dit betekent dat een bureau het gehele traject van een crossmediale campagne van A tot Z kan begeleiden, maar ook gevraagd kan worden voor ‘slechts’ een online of offline advies of een campagnemiddel.

Voor gespecialiseerde bureaus, bijvoorbeeld in pr, is het niet mogelijk om zelfstandig de aanbesteding binnen te halen. We konden zij mee-inschrijven met grotere, bredere bureaus.

Anderhalve ton

Volgens de Dienst Publieke Communicatie, die de aanbesteding begeleidt, gaat het om campagnes met mediabudget van 150.000 en daarboven en de campagnes die gebruikmaken van de zendtijd Rijksoverheid (vroeger Postbus 51). Campagnes met een lager mediabudget kunnen op vrijwillige basis meedoen. 

De tien partijen met de hoogste score zijn nu uitgenodigd tijdens de gunningsfase een inschrijving in te dienen. Met de vijf partijen die het beste scoren in de gunningsfase wordt vervolgens een raamovereenkomst afgesloten. De nieuwe overeenkomst moet 1 januari 2019 ingaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in