Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe directeur moet INDIE Amsterdam internationaal op de kaart zetten

Benoeming Catherine Talpey volgt op vertrek creatieve directie van het bureau.
Miniatuurvoorbeeld
© INDIE
Miniatuurvoorbeeld
© INDIE

Catherine Talpey is afkomstig van Nike in Moskou waar ze de functie had van brand communications director. Daarvoor werkte ze voor voor uiteenlopende bureaus in onder andere de VS, China, Spanje, Italie en Frankrijk, waar ze leiding gaf aan accounts als Adidas, Ray-Ban, Persol, Colgate-Palmolive en Pacific Bell.

related partner content for mobile comes here

In haar nieuwe functie zal zij samen met eigenaar Lode Schaeffer de dagelijkse leiding op zich nemen van het Amsterdamse bureau. Haar belangrijkste taak hier zal zijn, INDIE te transformeren van ‘hoog aangeschreven creatief Nederlands reclamebureau naar een internationaal gericht bureau’ .

De internationale ambities zijn opmerkelijk in het licht van de recente break-away bij het bureau, waarbij de prijswinnende creatieve directie – bestaande uit Emilio de Haan, Rogier de Bruin en Niels Heimens – opstapte om samen ‘ HERC, the agency’  te beginnen. In het persbericht dat INDIE heeft uitgestuurd over de benoeming, speekt Lode Schaeffer de verwachting uit dat Talpey’s internationale ervaring en ambitie zullen zorgen voor groei in zowel werk als werknemers van buiten Nederland die zich bij INDIE zullen gaan aansluiten.

In die verwachting ziet hij zich geruggesteund door Jurriaan van ’t Hoff, directeur Global B2C eCommerce van Heineken International, die al geruime tijd klant is bij INDIE. ‘Het toevoegen van Catherine’s Internationale ervaring bovenop INDIE’s top creativiteit zal positief uitpakken voor internationale klanten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in