Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatieve directie J. Walter Thompson stapt over naar DDB Unlimited

Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff volgen vertrekkende Joris Kuijpers op als executive creative directors.
Friso Ludenhoff Maarten Vrouwes
Friso Ludenhoff Maarten Vrouwes

Joris Kuijpers vertrekt na 16 jaar bij DDB Unlimited om later dit jaar een eigen bureau te beginnen. ‘Het bureau heeft behoefte aan nieuwe en frisse energie’, aldus Kuijpers. Hij was zelf intensief betrokken bij het realiseren van de fusiecombinatie DDB Unlimited en het vinden van zijn opvolgers.  

related partner content for mobile comes here

DDB Unlimited is begin dit jaar voortgekomen uit een fusie tussen DDB & Tribal, Etcetera en Databay. Het zet zich in de markt als ‘The performance agency’. Volgens CEO Frank Huiberts wordt geïnvesteerd in data en creatie, ‘de belangrijkste drivers van resultaat.’ ‘Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff omarmen de mogelijkheden van data, voelen de tijdsgeest goed aan en maken outstanding werk.’ 

 

Bekroond

Vrouwes en Friso waren creative director bij J. Walter Thompson Amsterdam waar zij 7 jaar onder andere werkten voor ING, Opel, Media Markt, Free a Girl, Nestlé en Heineken’s Sol bier. Hiervoor ontwikkelde ze veelbekroonde campagnes als: The School for Justice, Opel Pay with Views, Taste the Translation, Give Holland a Break en recent nog ‘The Rembrandt Tutorials’ voor ING.

J. Walter Thompson heeft nog geen opvolgers voor Vrouwes en Ludenhoff. ‘We zijn blij voor Maarten en Friso, na zeven jaar is dit een mooie stap. We hebben een goede vloer en bekijken wat we de komende tijd nodig hebben’, laat CEO Ralph Wisbrun weten. Op de achtergrond speelt het internationale besluit van WPP van de integratie tussen Wunderman en J. Walter Thompson.

Vrouwes en Ludenhoff beginnen 1 mei bij DDB Unlimited.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Robert Volten

GEFELICITEERD FRISO EN MAARTEN EN VOORAL DDB VOOR DEZE TRANSFER VAN HET JAAR.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in