Overslaan en naar de inhoud gaan

Dick van Motman krijgt de mondiale creatieve leiding over Dentsu Aegis Network

Hij is toegevoegd aan executive team als global ceo Creative, een nieuwe functie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nederlander Dick van Motman maakt promotie: hij is vanaf nu wereldwijd verantwoordelijk voor alle creatieve bureaus van het Dentsu Aegis Network (DAN).

related partner content for mobile comes here

Van Motman was sinds 2017 verantwoordelijk voor de creatieve bureaus van Dentsu. Vanaf nu vallen ook alle andere creatieve labels van de groep onder zijn leiding.

Twee nieuwe creatieve rollen

'Het is een grote eer', zegt hij vandaag tijdens een bijeenkomst van het netwerk in Amsterdam. 'Dentsu maakt echt een transformatie door en het is fantastisch om daar een leidinggevende rol in te spelen. Vooral omdat het gaat over creativiteit.'

In totaal benoemt CEO Tim Andree woensdag vier nieuwe leden van het executive team. Twee daarvan zijn creatieve rollen. Van Motman zal nauw samenwerken met Gordon Bowen, de nieuwe Chief Creative Officer.

Aan Bowen de taak de creatieve prestaties te verbeteren. Daarnaast blijft hij voorzitter van reclamebureau mcgarrybowen. Hij is mede-oprichter van dit bedrijf dat in 2008 gekocht werd door het Japanse Dentsu.

Vraag van de klant

Verder benoemt het bedrijf nog twee niet-creatieve topmannen: Nicholas Rey heeft de nieuwe rol van Chief network development officer en So Aoki is Chief corporate planning officer.

Andree vertelt dat ze benoemingen voortkomen uit de vraag van de klant. 'Klanten hebben behoefte aan uitstekende, consistente dienstverlening, wereldwijd. Ons leidinggevende team moet laten zien dat we staan voor innovatie. We willen merken helpen om op nieuwe manieren klanten voor zich te winnen, te behouden en te groeien. Het gaat om succes op de lange termijn.'

Lees ook het exclusieve interview van Adformatie hierover met Dick van Motman. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in