Overslaan en naar de inhoud gaan

Amma Awards 2022: dit zijn de winnaars

Jumbo is merk van het jaar, UM bureau van het jaar. Bekijk hier alle winnaars op een rijtje.
Amma Awards 2022: dit zijn de winnaars
Het team van UM viert feest
Amma Awards 2022: dit zijn de winnaars
Het team van UM viert feest

Donderdagavond zijn de Amma's, de mediaprijzen voor beste campagnes, concepten en talenten van het afgelopen jaar, uitgereikt in de good old Leeuwenhorst te Noordwijkerhout. Hier vond tevens het 50-jarig jubileum van branchevereniging en organisator MWG plaats. Zo’n 750 vakgenoten vierden het feestje mee. De presentatie van de prijsuitreiking lag in handen van Humberto Tan en Sara van Gorp.

related partner content for mobile comes here

In aanloop naar het feest ontstond enige onvrede onder oud MWG-voorzitters die niet uitgenodigd zouden zijn. Op de avond zelf bleek evengoed dat onder meer Ruud de Langen en Ton Schoonderbeek aanwezig waren.

Bekijk hier alle winnaars op een rijtje.

Beste smart impact

  • Dentsu - Ben een kerstster

Merk van het jaar

  • Jumbo maakt boodschappen doen leuker in jubileumjaar 2021

Bureau van het jaar

  • UM

Beste research

  • GOUD Mindshare - Podcast Programmatic Planningstool
  • ZILVER DPG Media Nederland -Aandacht (be)grijpen

Beste collaboration

  • GOUD 2Basics - De verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla
  • ZILVER Dentsu - Polestar x Stedelijk Museum: hoe kunst en design bijdragen aan een duurzamere wereld.

Media-exploitant van het jaar

  • DPG Media Nederland - DPG Media neemt het voortouw in toekomstbestendig digitaal adverteren

Beste gebruik van data & technologie

  • GOUD Merkle - Taste driven marketing met Leen Bakker’s datastrategie
  • ZILVER Wavemaker - De eerste cross DSP optimalisatie op Awareness

Beste mediaperformance

  • GOUD Mindshare.Greenhouse - SheaMoisture – Be Natural Be You
  • ZILVER Wavemaker - Hoe Toyota steeg in verkoop en marktaandeel in een dalende markt.

wAMMA (wissel Amma van het jaar)

  • MediaCom - Mediaplanning ≠ inclusief


Beste content- en engagementstrategie (+ owned media)

  • Dept - Het Verdwenen Speelgoed Mysterie in de Grote Speelgoed App

Beste media-innovatie

  • Sage+Archer/JCDecaux - Heineken horeca zichtbaar in hyperlokale DOOH campagne op 3000+ schermen met dynamic & responsive creatives

Beste inzet van een medium

  • GOUD Initiative - Below the radar, above yourself
  • ZILVER CS Digital Media - Mediafirst met Hypertargeting binnen DOOH - Vehicle Detection

Beste mediastrategie

  • GOUD Dentsu – Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar…
  • ZILVER Wavemaker – MediaMarkt Nederland kiest voor lange termijn

YIM Talent van het jaar

  • Robert Heijmans - Dentsu
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in