BrandDeli heeft na eerder dit jaar Disney een samenwerking gesloten met ORN (Omroep Reclame Nederland), de salesorganisatie voor de regionale publieke omroepen. BrandDeli gaat exclusief de landelijke online video-voorraad van tien regionale omroepen aanbieden. NH, Omroep West en Rijnmond doen niet mee.
Dat maakte ceo Allard Ruyl afgelopen donderdag bekend tijdens een event ter ere van het vijfjarig bestaan.
Persgroep
Eerder dit jaar werd BrandDeli al de exclusieve salespartner voor Disney in Nederland. Wel werd in oktober bekend dat de Persgroep voor drie jaar in zee gaat met RTL en Vice kiest voor Talpa Network. Eerder werkten deze twee partijen samen met BrandDeli op salesgebied.
BrandDeli spreekt de ambitie uit 'na de derde tv-partij in de markt binnen vijf jaar diezelfde top drie positie te behalen als duurzaam videosaleshuis'. Ruyl: 'Daarom wordt actief naar mogelijkheden gezocht om meer eyeballs toe te voegen. Onder andere ook met extra sponsorship-mogelijkheden op Twitter.'
Addressable tv
Eerder gaf Ruyl al aan grote ambities te hebben met addressable tv. 'Afgelopen zomer hebben wij samen met Fox Sports een volledig addressable reclameblok met ad insertion uitgezonden, zonder tussenkomst van een kabelaar. We gaan hier de aankomende tijd verder in experimenteren. We werken uiteindelijk toe naar een totaal video-oplossing en verwachten deze propositie in 2019 te kunnen gaan aanbieden.'
Ruyl pleitte ook voor een 'marktbrede investering' in digitalisering en neemt zelf het voortouw. 'Denk bijvoorbeeld aan het aanbieden van geautomatiseerde inkoop, waarmee de adverteerder zelf het aantal contacten kan managen en actief op bereik kan sturen.'
Tot slot zijn er gesprekken met kabelaars (KPN. Ziggo) en andere tv-partijen om settopboxdata beschikbaar te maken.
ORN is de landelijke verkooporganistatie voor Radio en TV en vertegenwoordigt hiervoor alle 13 regionale omroepen van Nederland.
De landelijke online video sales activiteiten van 10 regionale omroepen (ex NH, West en Rijnmond) zijn ondergebracht bij BrandDeli.