Blauw Research bureau van het jaar 2009

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Blauw Research is tijdens de uitreiking van de uitgeroepen tot Bureau van het Jaar.

Het winnende bureau werd vorig jaar ook al genomineerd. De jury motiveerde de keuze voor Blauw Research als volgt: ‘De jury kiest het bureau dat baanbrekend was in 2008, in- en extern. Met actieve aandacht voor het eigen personeel, en sterke samenwerking met het onderwijs. Maatschappelijk betrokken en een promotor van de branchecodes, maar vooral een bureau dat de code rood heeft omgetoverd in de code blauw.’ Meer lovende woorden van de jury: ‘Blauw Research ging na welke positieve waarde klanten hechten aan bedrijven of merk en ging na welk (pr-)impact dat heeft op potentiële gebruikers. Blauw werkt met SSI-panels, het grootste panel in meer dan 50 landen, groeide sterk in 2008, is innovatief, en een promotor van het vak.’
De jury roemde het feit dat tot de vijf genomineerde bureaus, ook twee kwalitatieve bureaus gerekend mochten worden: ‘Dat tekent de ontwikkeling van dat deel van het vak.’ Naast Blauw Research waren genomineerd: Ferro MCO, Mare Research, Ruigrok|NetPanel en Synovate, alle vier uit Amsterdam.
In de categorie Bureauonderzoeker van het jaar 2009 won Christophe Vergult van InSites Consulting. Vergult is volgens de jury een gedreven, communicatief vaardige man met visie. Hij werd geroemd om zijn realistische kijk op technologie en zijn nuchtere aanpak: ‘een goed boegbeeld van het marktonderzoekvak van dit moment’.
Jorrit Lang van ING Retail Nederland werd uitgeroepen tot Bedrijfsonderzoeker van het jaar 2009. De jury zag in Lang iemand die als een echte bedrijfsonderzoeker ook in moeilijke tijden en op een snel veranderend speelveld de rol en het belang van marktonderzoek weet te onderstrepen. De jury: ‘Hij heeft op een vernieuwende manier klanttevredenheidsmetingen en operationele performance weten te koppelen, waardoor denken en handelen in termen van klantbehoeften bij ING een nieuwe impuls heeft gekregen.’

Alle MOAwards op een rij:

Marktonderzoekbureau van het jaar 2009:
Blauw Research te Rotterdam

Bureauonderzoeker van het jaar 2009:
Christophe Vergult, InSites Consulting

Bedrijfsonderzoeker van het jaar 2009:
Jorrit Lang, ING Retail Nederland

Wetenschapsprijs van het jaar 2009:
A. van Meurs, R. van Ossenbruggen en L. Nekkers, ‘Rotte appels? Controle op kwaliteit van antwoord- gedrag in het Intomart GfK online panel’

SPSS Feedback Innovatie Award:
RTL Nederland/InSites Consulting

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie