Bindinc geeft mediasector inzicht in kijkgedrag op streamingdiensten

Bedrijf zegt als eerste iedere maand overzicht te bieden in kijkers, populariteit series op Nederlandse video-on-demand markt.  

Branco Scherer, Bindinc

Mediabedrijf Bindinc introduceert een nieuwe dienst waarbij maandelijks inzichten in het gedrag van kijkers naar de belangrijkste streamingdiensten. Het claimt de eerste partij te zijn die dit overzicht biedt.  

Bindinc verzamelt de  data uit een representatief panel van 4.000 Nederlanders en destilleert daaruit welke streamingdiensten het populairst zijn, welke content het meest wordt bekeken en het hoogst gewaardeerd, en wat de hoogste stijgers en dalers binnen de verschillende genres zijn.

Bovendien biedt VOD Insights, zoals Bindinc zijn service noemt, inzicht in demografische gegevens zoals leeftijd en geslacht van kijkers. Contentproducenten, omroepen en zenders, streamingplatforms en mediabureaus kunnen deze data gebruiken voor hun marktproposities en bereik van doelgroepen.

Launching partners

De launching partners die als eerste gebruikmaken van VOD Insights zijn productiebedrijf NewBe en Banijay Benelux, de thuishaven van verschillende contentproducenten zoals onder andere EndemolShine Nederland, SimpelZodiak, NL Film, Scenery en Southfields.

Volgens Branco Scherer, manager new business bij Bindinc is de streamingmarkt momenteel ‘een soort black box waar er geen zicht is op wie wat kijkt en bij welke streamer.

Scherer: ‘Met onze nieuwe dienst brengen wij voor het eerst het hele streaminglandschap en het kijkgedrag haarscherp in beeld.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie