Buitenwinkelketen Bever heeft afgelopen vrijdag het magazine Buitentijd gelanceerd. Het komt uit in een printoplage van 450.000 exemplaren. Het blad is zonder extern contentbureau of uitgever ontwikkeld en speelt een belangrijke rol in de vernieuwde crossmediale contentstrategie van de retailer.
Head of Content van Bever Rutger Houweling: 'Ons doel is om zo veel mogelijk mensen te motiveren naar buiten te gaan en ervoor te zorgen dat ze daar een mooie tijd doorbrengen. Via al onze kanalen dragen wij deze boodschap uit. Maar in plaats van te zenden, zoeken we heel bewust de interactie op. We willen inspireren en activeren, op iedere mogelijke manier. Dat doen we op onze blog, met onze videoproducties en nu ook offline in het magazine. We laten zien dat tekst, video en muziek naadloos in elkaar kunnen overvloeien, zowel in print als online.'
Het magazine verschijnt viermaal per jaar, gericht op de seizoenen. In de eerste uitgave staat onder andere een interview met 3 op Reis-presentatrice Nienke de la Rive Box, deelt programmamaker Floris Kortie zijn liefde voor buiten, klassieke muziek en zijn speciaal voor Buitentijd samengestelde Spotify-playlist. Het magazine staat verder vol met 'tips en tricks om deze winter optimaal en veilig te genieten'.
Van de oplage worden 250.000 exemplaren naar zogenoemde look-a-likes van de vaste klanten verstuurd. Verder komen 50.000 exemplaren op sport- en horecagelegenheden in de grote Nederlandse steden te liggen. Het magazine is gratis mee te nemen in één van de 42 Bever-winkels. Ook wordt het blad altijd met webbestellingen meegestuurd.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!