Bert Hagendoorn, positionering-strateeg bij het nieuwe adviesbureau Agency Engines, ziet de wereld en technologie in rap tempo veranderen. En dat heeft z'n weerslag op de uitdagingen van de klanten van bureaus. 'Tegelijkertijd vragen hún klanten om duurzame en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Voor bureaus wordt het belangrijker dat zij in hun diensten meer de nadruk leggen op concept, strategie en creatie, liefst in samenhang met kunstmatige intelligentie.'
Hagendoorn verwacht dat er 'na de golf van fusies en overnames' een 'tegenbeweging' komt waarbij het specialistische bureau weer belangrijk wordt. 'En dat voor opdrachtgevers naast al het digitale geweld interactieve ervaringen en menselijk contact essentieel wordt. Die ontwikkelingen vragen om een flexibele organisatie, slimme samenwerkingsverbanden en bureaus die zich snel kunnen aanpassen.'
Masterclass
De masterclass van Hagendoorn (14 september in Capital C) geeft hij samen met zijn 'mede-engines', te weten Melanie Butter, Fred Moolhuijsen en Sander Verhof. Centraal staat 'de veranderende bureauwereld' en de antwoorden op de vele vragen die dat met zich meebrengt, aldus Hagendoorn. 'Hoe moet ik mijn bureau in die wereld positioneren? Hoe kom ik aan nieuwe klanten? En hoe wordt ons bureau meer zichtbaar? Deze tijd vraagt om een nieuwe generatie leiders die bereid is om te blijven leren en hun vaardigheden en strategieën continu te verrijken. Het wordt een uur vol kennisdeling en inspiratie!'
Bekijk hier het volledige programma en meld je aan!
Lees ook
- Digital transformation & tech Cees Dingler (Capitola): ‘Het is tijd om concreet te worden met augmented reality’
- Merkstrategie Marc Oosterhout: ‘Bijbelse verhalen kunnen merken inspireren duurzamer, rechtvaardiger en inclusiever te worden’
- Media Marvin Jacobs: 'Podcasts worden te vaak als 'nice to have' gezien'
- PR Betteke van Ruler: ‘Het management denkt vaak erg primitief over communicatie'
- Merkstrategie Julian Stevense: ‘Marketeers laten zich te veel leiden door de waan van de dag’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!