Aldipress gaat zijn strategie herzien en meer focus aanbrengen in de dienstverlening. Omdat de losse verkoop van magazines onder druk staat, is daartoe besloten.
Aldipress, onderdeel van DPG Media, is op dit moment de grootste magazine serviceprovider voor de losse verkoop in Nederland, maar moet om de markt ook in de toekomst goed te kunnen blijven bedienen zijn koers aanpassen. Dat zegt managing director Job Muller. 'Aldipress gaat haar dienstverlening meer standaardiseren en bijvoorbeeld werken met diverse ‘servicepakketten’.'
De exacte strategie is nog niet bekendgemaakt. 'De komende maanden werken wij onze strategie tot in detail uit en richten wij onze organisatie anders in. Op die manier maakt Aldipress zich klaar voor een toekomstbestendig servicemodel.'
Gevolgen voor personeel
De nieuwe koers heeft ook gevolgen voor het personeel, bevestigt Willem-Albert Bol van DPG Media aan Adformatie. 'Het is onvermijdelijk dat een nieuwe rol en takenpakket voor Aldipress ook impact heeft op het personeel.' Momenteel heeft Aldipress tachtig medewerkers. Die zijn gisteren geïnformeerd over de plannen en de nieuwe organisatiestructuur.
Contractueel overeengekomen afspraken met klanten worden gerespecteerd, meldt DPG Media. Klanten zijn vandaag geïnformeerd over de gewijzigde aanpak van Aldipress.
De organisatiewijziging is nog onder voorbehoud van een positief advies van de Ondernemingsraad van DPG Media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!