Een heuse pitch moet het beste format opleveren dat het succesvolle Unilever-programma gaat opvolgen. RTL heeft drie partijen uitgenodigd om ideëen aan te leveren voor een programma op de zondagmiddag. Welke partijen dat zijn, wil RTL-woordvoerder Jaap Paulsen niet zeggen.
Vanuit adverteerdershoek werd eerder Douwe Egberts als geïnteresseerde partij genoemd, maar dat bedrijf heeft, volgens insiders, slechts aan de mogelijkheden ‘gesnuffeld’. FrieslandCampina en Albert Heijn zijn echter partijen die wel serieus geïnteresseerd zouden zijn om bij een nieuw programma aan te haken. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat de zuivelgigant of de retailer tot de genoemde drie pitchende partijen behoren; de adverteerder kan ook aanhaken op een door een productiemaatschappij bedacht idee. Een AH-woordvoerder zegt dat er ‘geen gesprekken zijn geweest tussen AH en RTL’.
Hoe dan ook is de belangstelling van zowel producenten als adverteerders voor het timeslot groot. De ontwikkelde ideeën worden binnen afzienbare tijd verwacht.
Aanstaande zondag is de laatste aflevering van het succesvolle Life & Cooking. De naam van deze samenwerking tussen Unilever en RTL verdwijnt sowieso, RTL heeft wel de wens om Carlo Boszhard en Irene Moors als presentatieduo te handhaven. RTL-voorlichter Paulsen weet ook niet of het nieuwe programma wederom een live-programma wordt: ‘Dat valt nog te bezien, live-tv is duur.’ Komend najaar moet de vervanger voor Life & Cooking van start gaan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!