2 miljoen luisteraars via smartphone

Het aantal luisteraars dat via een tablet op een radiostation afstemt, is gestegen naar één miljoen. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ van Intomart GfK, dat eerder deze week verscheen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het aantal is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Meer dan 2 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder luisteren radio via hun smartphone. Bijna 4 miljoen doen dat via de laptop of de computer. Dit levert kansen op voor adverteerders, aldus directeur Liedewij Hentenaar van het RAB. ‘Doordat deze miljoenen radioluisteraars zich al in een digitale omgeving bevinden, zijn ze slechts één click verwijderd van de website van de adverteerder. Dankzij de responskracht van het medium radio kunnen online consumenten door de commercial gestimuleerd worden direct te clicken, te kijken en te kopen.’

De digitalisering gaat onverminderd door. Zo hebben de publieke en commerciële radiozenders het voornemen om in 2013 digitale etherdistributie, via DAB+, uit te gaan rollen.
Het rapport zoomt ook in op het mediagebruik in de auto. Ondanks alle muzieklijsten op smartphones, iPods, MP3-spelers en cd’s, is muziek luisteren via de autoradio met 84% nog steeds het populairst.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie