Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo wil Wessanen, de David onder de FMCG’ers, groeien

Voor een bio-FMCG’er is Wessanen een reus, maar in vergelijking met de Unilevers een kleintje. Hoe belangrijk is schaal?
Miniatuurvoorbeeld
© Zonnatura
Miniatuurvoorbeeld
© Zonnatura

Het kan verkeren. Voedingsmiddelenconcern Wessanen was in 2014 goed voor een omzet van ‘slechts’ een tiende van wat het ooit in hoogtijdagen was. Die decimering was het gevolg van een moedige keuze. Onder aanvoering van topman Christophe Barnouin werden alle divisies die niet in het domein van duurzaam en/of biologisch pasten (bijvoorbeeld diepvriessnacks en alcoholische dranken), afgestoten. Zo ging een concern van dik vier miljard terug naar een bedrijf van 420 miljoen. (In perspectief geplaatst, Unilever noteerde in 2017 een jaaromzet van 54 miljard euro.)

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in