Winkels en fabrikanten brouwen gedragregels premixen
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) en de fabrikanten van premixen, zoals Bacardi Breezer en Smirnoff Ice, komen met vrijwillige…
Fabrikanten en winkeliers liggen al maanden onder vuur van de Haagse politiek omdat ze met de populaire premixen ook de jongerenmarkt zouden bewerken. In lijn met eerder beleid van Bacardi Martini hebben de supermarkten daarom ook met Diageo, Maxxium, Bols, Hooghoudt en Allied Domecq afgesproken dat vanaf augustus het woord alcohol voluit op de etiketten komt te staan.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Verder komt in alle reclame de vermelding ‘geen alcohol < 16 jaar’ te staan. Vanaf begin oktober wordt die vermelding ook geplaatst op de multipacks en een aantal maanden later ook op trays. Het CBL roept de supermarktketens hetzelfde te doen bij de eigen merken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid