Overslaan en naar de inhoud gaan

Winkels en fabrikanten brouwen gedragregels premixen

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) en de fabrikanten van premixen, zoals Bacardi Breezer en Smirnoff Ice, komen met vrijwillige…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fabrikanten en winkeliers liggen al maanden onder vuur van de Haagse politiek omdat ze met de populaire premixen ook de jongerenmarkt zouden bewerken. In lijn met eerder beleid van Bacardi Martini hebben de supermarkten daarom ook met Diageo, Maxxium, Bols, Hooghoudt en Allied Domecq afgesproken dat vanaf augustus het woord alcohol voluit op de etiketten komt te staan.

related partner content for mobile comes here

Verder komt in alle reclame de vermelding ‘geen alcohol < 16 jaar’ te staan. Vanaf begin oktober wordt die vermelding ook geplaatst op de multipacks en een aantal maanden later ook op trays. Het CBL roept de supermarktketens hetzelfde te doen bij de eigen merken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in