Overslaan en naar de inhoud gaan

Euro RSCG op zoek naar wereld-jongerencultuur

Bestaat er eigenlijk wel zoiets als een ’wereld-jongerencultuur’? Wegen de overeenkomsten tussen jongeren in de diverse landen op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De landen die zijn vertegenwoordigd, zijn Argentinië, België, China, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.
Voor veel volwassenen lijken jongeren een compleet andere cultuur te vormen. Ze luisteren naar andere muziek, zien er anders uit, doen anders en hebben andere interesses dan velen van de rest van ons. En dat geldt niet alleen voor jongeren in ons eigen land, maar lijkt ook op te gaan voor jongeren in andere landen. In feite is het zo, dat nu de geopolitieke en culturele grenzen vervagen en de techniek de manier verandert waarop we met elkaar in verbinding komen, vele jonge mensen zich sterker identificeren met ’jeugd’ dan met nationaliteit.
De X-Plorer Panel Immersion 2002 vindt van 28 juni tot 4 juli plaats in Amsterdam. Het wordt de meest intensieve prestatie tot nu toe voor het voorspoedig groeiende X-Plorer Panel van RSCG, een interactieve gemeenschap van meer dan 500 invloedrijke jongeren in de leeftijd van 18 tot 29 jaar. Ze komen uit de hele wereld en ze leveren doorlopend informatie aan het bureau ter assistentie bij de werkzaamheden voor klanten in bedrijfstakken die variëren van fast food tot auto’s en elektronica. De volle agenda is opgezet als stimulans en uitdaging. Door middel van rechtstreeks debat, openhartige discussie en uitdagende activiteiten worden inzichten in de volgende abstracte en merkspecifieke concepten verzameld:
- Wereld-jongerencultuur, wat is dat, waar gaat het over, hoe werkt het?
- Wat is er overal ter wereld in en uit, van specifieke merken tot attitudes en idealen .
- De werking van beïnvloedersnetwerken in de verschillende landen en culturen - en hoe deze grensoverschrijdend zijn.
- Merkspecifieke verkenning, gericht op: - chocolade en snoep - computers, connectiviteit en technologie .
- Eten en drinken; zaken die in verband staan met gezondheid en welzijn .

related partner content for mobile comes here

De resultaten zijn later deze zomer beschikbaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in