CEO’s weinig benul van reputatie


Het Amerikaanse bedrijfsleven wordt al maanden geteisterd door schandalen, met als gevolg flinke zakelijke tegenslagen. Toch ziet maar 42 procent van de respondenten onethisch zakelijk gedrag als een van de grootste bedreigingen voor de reputatie van organisaties.
Het Harris onderzoek maakt verder duidelijk dat slechts 6 procent van de CEO’s daadwerkelijk beschikt over methoden om reputatie te meten en een schrikbarend hoog percentage van 73 procent geeft aan te vertrouwen op wat men hoort.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS32 Procent van de respondenten meet reputatie aan de hand van berichtgeving in de media. Volgens 45 procent beïnvloeden vooral de gedrukte media de corporate reputatie, en volgens 21 procent zijn het vooral de radio en tv die dat doen.
Professor Paul Argenti, reputatie-expert van Dartmouth's Tuck School of Business reageerde als volgt op het onderzoek: ‘Wat ik uit de resultaten opmaak is dat CEO’s niet begrijpen wat reputatie is en hoe ze het kunnen gebruiken. Als slechts 8 procent denkt dat reputatie de waarde van de aandelen beïnvloedt, terwijl daar voldoende bewijs voor bestaat, dan geeft dat aan dat men weinig begrijpt van de waarde van reputatie.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid