Overslaan en naar de inhoud gaan

CEO’s weinig benul van reputatie

Slechts 8 procent van de CEO’s in de Verenigde Staten denkt dat de waarde van aandelen samenhangt met de reputatie van een organisatie.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse bedrijfsleven wordt al maanden geteisterd door schandalen, met als gevolg flinke zakelijke tegenslagen. Toch ziet maar 42 procent van de respondenten onethisch zakelijk gedrag als een van de grootste bedreigingen voor de reputatie van organisaties.

related partner content for mobile comes here

Het Harris onderzoek maakt verder duidelijk dat slechts 6 procent van de CEO’s daadwerkelijk beschikt over methoden om reputatie te meten en een schrikbarend hoog percentage van 73 procent geeft aan te vertrouwen op wat men hoort.

32 Procent van de respondenten meet reputatie aan de hand van berichtgeving in de media. Volgens 45 procent beïnvloeden vooral de gedrukte media de corporate reputatie, en volgens 21 procent zijn het vooral de radio en tv die dat doen.

Professor Paul Argenti, reputatie-expert van Dartmouth's Tuck School of Business reageerde als volgt op het onderzoek: ‘Wat ik uit de resultaten opmaak is dat CEO’s niet begrijpen wat reputatie is en hoe ze het kunnen gebruiken. Als slechts 8 procent denkt dat reputatie de waarde van de aandelen beïnvloedt, terwijl daar voldoende bewijs voor bestaat, dan geeft dat aan dat men weinig begrijpt van de waarde van reputatie.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in