Overslaan en naar de inhoud gaan

Snoepsector floreert

De snoepsector floreert als nooit tevoren. De candy bars en andere zoete spullen vliegen over de toonbank. Marktleider Masterfoods USA,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het begon allemaal in 1923 met de lancering van Milky Way. Snel daarna volgden Snickers en Mars, en even later M&M's. Inmiddels zijn er twaalf ijzersterke merken die het snoepbedrijf al bijna tachtig jaar aan de top houden. Een hele prestatie in een markt die per definitie jong en wispelturig is. Met een marketing- en ontwikkelingsbeleid van constante, maar selectieve vernieuwing slaagde het bedrijf er tot nu toe steeds weer in de vraag naar zijn producten op peil te houden. Hoe ze dat doen? 'Onze eerste inzet is de topmerken sterk te houden', aldus vice president Bob Gamgort, 'en onze tweede opdracht is nieuwe merken te bedenken voor de gaten in de markt die door de topmerken niet worden gevuld.' Maar die nieuwe merken worden dan wel mondjesmaat en uiterst voorzichtig gelanceerd, onder andere om kannibalisering van de bestaande merken te voorkomen. Of zoals de marketeers van Masterfoods het zelf noemen: onze kracht ligt in creativiteit die conservatief genoeg is om de stabiliteit te behouden, maar scherp genoeg om ophef te genereren.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: promomagazine<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in