Snoepsector floreert
Het begon allemaal in 1923 met de lancering van Milky Way. Snel daarna volgden Snickers en Mars, en even later M&M's. Inmiddels zijn er twaalf ijzersterke merken die het snoepbedrijf al bijna tachtig jaar aan de top houden. Een hele prestatie in een markt die per definitie jong en wispelturig is. Met een marketing- en ontwikkelingsbeleid van constante, maar selectieve vernieuwing slaagde het bedrijf er tot nu toe steeds weer in de vraag naar zijn producten op peil te houden. Hoe ze dat doen? 'Onze eerste inzet is de topmerken sterk te houden', aldus vice president Bob Gamgort, 'en onze tweede opdracht is nieuwe merken te bedenken voor de gaten in de markt die door de topmerken niet worden gevuld.' Maar die nieuwe merken worden dan wel mondjesmaat en uiterst voorzichtig gelanceerd, onder andere om kannibalisering van de bestaande merken te voorkomen. Of zoals de marketeers van Masterfoods het zelf noemen: onze kracht ligt in creativiteit die conservatief genoeg is om de stabiliteit te behouden, maar scherp genoeg om ophef te genereren.
<#FONT SIZE=1>bron: promomagazine<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid