Overslaan en naar de inhoud gaan

Wellness is in

Voor de Duitse fitnessbranche worden gezondheidssport en 'wellness' steeds belangrijker.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Duitse fitnessmarkt boomt. Tussen 1990 en 2000 is het aantal fitnesstempels met 60% tot zo’n 6.500 gestegen. In 2000 zorgden zo’n 4,6 miljoen leden voor € 2,7 miljard omzet. Kenners geloven dat het ledental in de komende 3 tot 5 jaar zal verdubbelen. Geen wonder dus, dat nieuwe aanbieders de markt betreden.

related partner content for mobile comes here

Een belangrijke trend daarbij zijn multifunctionele complexen, die zich met een kwalitatief hoogwaardige ‘wellness’-profilering positioneren in het premiumsegment. Pure ‘gymnastiektenten’ zijn uit; Jazzdance en QI-Gong cursussen, massage en voedingsadvies zijn hot.

Slechts weinig grote spelers spelen een overheersende rol op de markt. Wel hebben verschillende (lokale) organisaties plannen voor nationale expansie, zoals Meridian Spa en Elixia. Ook het Nederlandse bedrijf Aspria Holdings (oprichting maart 2000), wil zijn in Londen, Brussel en Milaan beproefde concept van hoogwaardige Family en City-clubs Europawijd neerzetten. In Hamburg werd al een club geopend; voor heel Duitsland staan er zeven gepland.

De wellness-trend lijkt een wegbereider voor voelbaar zinnelijker communicatieconcepten. Dat blijkt uit onderzoek naar psychologische patronen die aan de huidige ‘genotzucht’ ten grondslag liggen en die de toekomstige marketing beïnvloeden. De komende jaren zou zich een nieuw soort hedonisme ontwikkelen. Mensen zouden, bezield door genotgerichte levenspatronen, naar grote culturele veranderingen verlangen. Omdat ze die onmogelijk achten, hopen ze op ‘de kleine zelfverandering’ door wellnessproducten en merken te consumeren.

< SIZE=1>Bron: werben & verkaufen <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in