Overslaan en naar de inhoud gaan

Douwe Egberts ontevreden met bronzen Effie

Douwe Egberts Nederland toonde zich afgelopen week bij de Effie-uitreiking in Amsterdam zeer ontevreden met de uitslag. In een veld met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketing-directeur Franc Reefman van DE liet in de zaal al merken dat hij de uitslag van de jury niet kon waarderen. Hij sprak van een echte geïntegreerde communicatie-case, waarbij alle middelen zijn ingezet en waarbij de jury zich kennelijk blindstaarde op een onderdeel: de tv-campagne die slechts korte tijd te zien was. Reefman, na afloop: ‘Het is niet meer van deze tijd. Als de jury zo opereert dat zenden we nooit meer wat in. We doen gewoon niet meer mee.’

related partner content for mobile comes here

De relatie tussen de campagne-onderdelen zoals print, pr, abri’s, tv, demonstraties op de winkelvloer en het effect daarvan, waren volgens hem duidelijk aangetoond. De tv-campagne moest steeds van de buis, nadat retailers daarop hadden aangedrongen. Ze kregen mensen over de vloer die ze door het tekort aan machines niet konden bedienen. De Senseo was het afgelopen jaar de meest succesvolle introductie met meer dan 500.000 verkochte machines.

Pim van der Linden van Result DDB is een ervaren schrijver van Effie-cases en was dit jaar wederom winnaar van een Gouden en een zilveren Effie. Hij toonde meer begrip voor de jury. ‘De Effie is een communicatieprijs en de communicatie voor de Senseo stelde niets voor. Het product is gewoon fenomenaal. Dat is prima, maar dan moet je niet de communicatie belonen. Bij Citroën (overigens geen klant van Result DDB, red.) was niets veranderd, het ging om oude modellen en alleen de campagne werd aangepast. Als je dan groeit, is het duidelijk waarom je dat doet.’DE’s Reefman toonde zich ook boos op FHV/BBDO, dat in Walter America een lid van de Effie-jury leverde. In de zaal was in een videofilm te zien dat juist America het jury-rapport had geschreven voor de Senseo. Reefman: ‘FHV is het bureau dat de introductie voor de Senseo zou verzorgen, maar in gebreke bleef. Ze kwamen er niet uit. Toen zijn we naar het Belgische bureau Duval Guillaume gegaan en dat was pijnlijk voor FHV. Kennelijk heeft FHV last van politieke bezwaren tegen de campagne.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in