NS en C1000 verrassen in Promotie Barometer Top 10


NS Reizigers onderneemt doorgaans weinig promoties. Uitzondering vormde het sponsorprogramma rond het domein ‘lezen’: gratis reizen op vertoon van het boekenweek geschenk. Zonder fratsen biedt C1000 een spaarprogramma aan voor een speciaal C1000 pakket: een evergreen die in het verleden met succes door Konmar ingezet werd.
Opvallend is dat veel acties in de toptien zijn afgeleid van de productbeleving. Naast Grolsch is dat Honig met het gratis in-pack soepboekje, Murphy’s met een serie bierglazen, Friesche Vlag met een gratis maatbeker en WFF met een gratis interactieve wereldatlas. Allemaal promoties die minder op het merk gericht zijn, maar meer vanuit de productwaarden vertrekken.
Page en Danone zoeken hun promotionele vertrekpunt juist wel dichter bij hun merk. Page die de vertrouwde jonge hondjes tot een succesvolle knuffelactie weet te transformeren waarbij een goed doel wordt gesteund (het Koninklijk Nederlands Geleidehonden Fonds). Danone heeft zijn unieke productverpakking vertaald in Danoontjes-stoeltjes die met korting kunnen worden aangeschaft bij V&D.
Andere opvallende promoties zijn de Coca Cola Card. Een benadering die met name op jongeren is gericht en met 700.000 kaarthouders toch hoog weet te scoren. Tot slot de sympathieke actie van ABNAMRO met de gratis toegangskaarten voor de Efteling. De bank is al jaren sponsor van de Efteling en via de telefoon konden klanten en niet-klanten bellen om kans te maken op een van de 50.000 gratis kaarten.
De toptien ziet er alsvolgt uit:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
<#FONT SIZE=2>1. NS Reizigers<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>Reis gratis op 17 maart met het boekenweekgeschenk<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>2. C1000<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>Spaar voor het speciale C1000-pakket<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>3. Grolsch<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>Coolbag cadeau<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>4. Page<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>Spaar voor handpuppy’s<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>5. Danone<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>Spaar voor Danoontje stoeltjes<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>6. Honig<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>Gratis Euro soepboekje<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>7. Murphy’s<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>Gratis Murphy’s Law glas<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>8. WWF<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>Gratis interactieve wereldatlas<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>9. Coca Cola<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>Coca Cola Card nieuwe aanbiedingen<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>10. Friesche Vlag<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>Gratis maatbeker en recepten<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>ABN Amro<#/FONT>
<#FONT SIZE=2>Gratis toegangskaarten voor de Efteling<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid