Overslaan en naar de inhoud gaan

NS en C1000 verrassen in Promotie Barometer Top 10

NS is de verrassende nummer 1 in de vijftiende Promotie Barometer van NFO/Trendbox en TBWABrand Experience Company. Direct daarna maakten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NS Reizigers onderneemt doorgaans weinig promoties. Uitzondering vormde het sponsorprogramma rond het domein ‘lezen’: gratis reizen op vertoon van het boekenweek geschenk. Zonder fratsen biedt C1000 een spaarprogramma aan voor een speciaal C1000 pakket: een evergreen die in het verleden met succes door Konmar ingezet werd.
Opvallend is dat veel acties in de toptien zijn afgeleid van de productbeleving. Naast Grolsch is dat Honig met het gratis in-pack soepboekje, Murphy’s met een serie bierglazen, Friesche Vlag met een gratis maatbeker en WFF met een gratis interactieve wereldatlas. Allemaal promoties die minder op het merk gericht zijn, maar meer vanuit de productwaarden vertrekken.
Page en Danone zoeken hun promotionele vertrekpunt juist wel dichter bij hun merk. Page die de vertrouwde jonge hondjes tot een succesvolle knuffelactie weet te transformeren waarbij een goed doel wordt gesteund (het Koninklijk Nederlands Geleidehonden Fonds). Danone heeft zijn unieke productverpakking vertaald in Danoontjes-stoeltjes die met korting kunnen worden aangeschaft bij V&D.
Andere opvallende promoties zijn de Coca Cola Card. Een benadering die met name op jongeren is gericht en met 700.000 kaarthouders toch hoog weet te scoren. Tot slot de sympathieke actie van ABNAMRO met de gratis toegangskaarten voor de Efteling. De bank is al jaren sponsor van de Efteling en via de telefoon konden klanten en niet-klanten bellen om kans te maken op een van de 50.000 gratis kaarten.

related partner content for mobile comes here

De toptien ziet er alsvolgt uit:

< SIZE=2>1. NS Reizigers<#/FONT>
< SIZE=2>Reis gratis op 17 maart met het boekenweekgeschenk<#/FONT>

< SIZE=2>2. C1000<#/FONT>
< SIZE=2>Spaar voor het speciale C1000-pakket<#/FONT>

< SIZE=2>3. Grolsch<#/FONT>
< SIZE=2>Coolbag cadeau<#/FONT>

< SIZE=2>4. Page<#/FONT>
< SIZE=2>Spaar voor handpuppy’s<#/FONT>

< SIZE=2>5. Danone<#/FONT>
< SIZE=2>Spaar voor Danoontje stoeltjes<#/FONT>

< SIZE=2>6. Honig<#/FONT>
< SIZE=2>Gratis Euro soepboekje<#/FONT>

< SIZE=2>7. Murphy’s<#/FONT>
< SIZE=2>Gratis Murphy’s Law glas<#/FONT>

< SIZE=2>8. WWF<#/FONT>
< SIZE=2>Gratis interactieve wereldatlas<#/FONT>

< SIZE=2>9. Coca Cola<#/FONT>
< SIZE=2>Coca Cola Card nieuwe aanbiedingen<#/FONT>

< SIZE=2>10. Friesche Vlag<#/FONT>
< SIZE=2>Gratis maatbeker en recepten<#/FONT>

< SIZE=2>ABN Amro<#/FONT>
< SIZE=2>Gratis toegangskaarten voor de Efteling<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in