Overslaan en naar de inhoud gaan

Weinig bijval voor reclamebeleid Masterfoods

De foodbranche staat niet te trappelen om de reclamebeperkingen over te nemen die snoepfabrikant Masterfoods zichzelf heeft opgelegd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Adformatie vandaag. De producent van Mars, M&M’s en Bounty stopt wereldwijd met reclame speciaal gericht op kinderen tot twaalf jaar. FNLI-directeur Philip den Ouden waardeert het dat Masterfoods als fabrikant zijn verantwoordelijkheid neemt, maar noemt het ‘zeker niet noodzakelijk’ dat dit branchebreed wordt ingevoerd.

related partner content for mobile comes here

Als voorloper van wetgeving ziet Den Ouden het evenmin. ‘Wij hebben met de vorige regering het Convenant Overgewicht gesloten, dus is wetgeving momenteel niet aan de orde.’

Liesbeth Hop van stichting Reklame Rakkers noemt de stap van Masterfoods ‘onnodig’. ‘Wij hanteren de leeftijdsgrens van zes jaar, omdat jongere kinderen geen onderscheid tussen reclame en redactie kunnen maken. Mars heeft dit gedaan onder druk van de publieke opinie, al weten ze zelf donders goed dat je er totaal geen resultaat van kunt verwachten.’

Woordvoerster Anita Boekholt van Masterfoods: ‘Dit is een wereldwijd initiatief, dat voor de Nederlandse markt relatief weinig impact heeft. Wij richten onze reclame in Nederland vooral op teenagers.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in