Weinig bijval voor reclamebeleid Masterfoods


Dat meldt Adformatie vandaag. De producent van Mars, M&M’s en Bounty stopt wereldwijd met reclame speciaal gericht op kinderen tot twaalf jaar. FNLI-directeur Philip den Ouden waardeert het dat Masterfoods als fabrikant zijn verantwoordelijkheid neemt, maar noemt het ‘zeker niet noodzakelijk’ dat dit branchebreed wordt ingevoerd.
Als voorloper van wetgeving ziet Den Ouden het evenmin. ‘Wij hebben met de vorige regering het Convenant Overgewicht gesloten, dus is wetgeving momenteel niet aan de orde.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLiesbeth Hop van stichting Reklame Rakkers noemt de stap van Masterfoods ‘onnodig’. ‘Wij hanteren de leeftijdsgrens van zes jaar, omdat jongere kinderen geen onderscheid tussen reclame en redactie kunnen maken. Mars heeft dit gedaan onder druk van de publieke opinie, al weten ze zelf donders goed dat je er totaal geen resultaat van kunt verwachten.’
Woordvoerster Anita Boekholt van Masterfoods: ‘Dit is een wereldwijd initiatief, dat voor de Nederlandse markt relatief weinig impact heeft. Wij richten onze reclame in Nederland vooral op teenagers.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid