Overslaan en naar de inhoud gaan

Engelspratende Eccky in aantocht

Deze zomer komt er een Engelstalige variant van Eccky.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedenker Media Republic is op dit moment aan het kijken hoe de virtuele baby Eccky in Amerika, Engeland en Australië in de markt gezet kan worden, zo meldt Emerce.

related partner content for mobile comes here

De Engelstalige versie van het virtuele baby opvoedspel is al wel klaar, zegt Yme Bosma die verantwoordelijk is voor deze versie. De internationale versie van de Eccky zal qua opzet niet veel verschillen van de Nederlandse. Voor elk land bekijkt het bedrijf wel wat de meest gebruikelijke en praktische betaalmethode is.

'In de Verenigde Staten zal het spel in het begin waarschijnlijk betaald zijn', aldus Bosma tegen Emerce. In Amerika zijn volgens hem mensen meer gewend te betalen voor dit soort dingen. Daarnaast wil Eccky klein starten in de buitenlandse markten om te zien hoe het gaat.

Enkele cijfers:

Eccky is per 1 maart 2006 commercieel gelanceerd en liet dat jaar een omzet zien van 750.000 euro. In maart was Eccky nog een betaald spel a 1,50 euro, maar vanaf 1 september is het gratis en komen de inkomsten voornamelijk uit samenwerkingen met commerciële partners.

In 2006 werden in totaal 258.312 Ecckybaby’s gemaakt,. 21 procent van dit totaal werd in de maand december geboren. Het maandelijkse bereik is gegroeid naar iets meer dan 100.000 unieke jongeren. Van de gehele Eccky gebruikersgroep is 25 procent 12 jaar en jonger, 56 procent is 13 tot en met 18 en 19 procent 19 jaar en ouder. Meisjes zijn in de meerderheid. Zij vormen iets meer dan 60 procent van het totaal aantal spelers.

De eerste in-game advertising campagnes in Eccky lieten conversiepercentages (CTR) zien van 8 tot 25 procent. In 2006 adverteerden Telfort, Doritos, GoGo Tours, PlayStation, Postbank, TED, OHRA, Efteling, H&M en Masterfoods (Whiskas en Pedigree). H&M opende vorig jaar een complete H&M winkel binnen de virtuele Ecckywereld en heeft voor zes maanden bijgetekend. Sinds de opening hebben al meer dan 250.000 unieke bezoekers de winkel bezocht. In totaal worden meer dan 1.000.000 H&M kledingstukken per maand aangetrokken. 14 procent van het besteedbaar (credit) inkomen wordt uitgegeven in de H&M winkel, en in de winkel lopen dezelfde campagnes als in de echte H&M winkels.

Eccky, gestart als project van Media Republic in 2004, is nu een zelfstandig bedrijf met 20 medewerkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in