Overslaan en naar de inhoud gaan

War in the DHZ zone

Groothandel Makro gaat een prijzenoorlog aan met de bouwmarkten Gamma, Praxis en Karwei.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Groothandel gaat een prijzenoorlog aan met de bouwmarkten , en .

related partner content for mobile comes here

Net als in 'supermarktprijsoorlog' doet Makro dit in de eigen folder via een prijsvergelijking met behulp van kassabonnen met vergelijkbare producten. Volgens Makro kunnen de prijsverschillen wel oplopen tot 40 procent.

Volgens woordvoerder Milo Laseur van moedermaatschappij Metro Cash & Carry wil Makro zo de bestaande prijsverschillen kenbaar maken aan de klanten.

Met de actie ontketent Makro een soort van prijzenoorlog in de dhz-branche.

Praxis heeft op de actie van Makro gereageerd met het woord 'verrassend'. Volgens een woordvoerster van Praxis is de manier van handelen nieuw voor de dhz-branche maar zien zij het niet somber in. Makro zou nu met scherpe aanbiedingen zitten en Praxis doet dat de volgende keer.

Ook bij Intergamma wordt niet angstig gereageerd op het initiatief van Makro. Volgens een woordvoerster van Intergamma zegt de actie meer iets over de omzet van Makro dan die van Gamma of Karwei. Wel zal Intergamma weer eens kritisch naar de eigen prijzen gaan kijken. Als zou blijken dat die te hoog liggen, dan zal Intergamma die uiteraard gaan verlagen.

(Bron : Karwei Management)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in