War in the DHZ zone
Groothandel Makro gaat een prijzenoorlog aan met de bouwmarkten Gamma, Praxis en Karwei.
Net als in 'supermarktprijsoorlog' doet Makro dit in de eigen folder via een prijsvergelijking met behulp van kassabonnen met vergelijkbare producten. Volgens Makro kunnen de prijsverschillen wel oplopen tot 40 procent.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVolgens woordvoerder Milo Laseur van moedermaatschappij Metro Cash & Carry wil Makro zo de bestaande prijsverschillen kenbaar maken aan de klanten.
Met de actie ontketent Makro een soort van prijzenoorlog in de dhz-branche.
Praxis heeft op de actie van Makro gereageerd met het woord 'verrassend'. Volgens een woordvoerster van Praxis is de manier van handelen nieuw voor de dhz-branche maar zien zij het niet somber in. Makro zou nu met scherpe aanbiedingen zitten en Praxis doet dat de volgende keer.
Ook bij Intergamma wordt niet angstig gereageerd op het initiatief van Makro. Volgens een woordvoerster van Intergamma zegt de actie meer iets over de omzet van Makro dan die van Gamma of Karwei. Wel zal Intergamma weer eens kritisch naar de eigen prijzen gaan kijken. Als zou blijken dat die te hoog liggen, dan zal Intergamma die uiteraard gaan verlagen.
(Bron : Karwei Management)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid