Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwart meer winst voor Schuitema

Schuitema, moederbedrijf van C1000, heeft in het afgelopen halfjaar een nettowinst geboekt van 29,3 miljoen euro. Dat is ruim 24 procent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winstgroei vlakte in het tweede kwartaal sterk af tot ruim 5 procent. Dat blijkt uit cijfers die het bedrijf achter de supermarkten van C1000 donderdag heeft gepubliceerd. De netto-omzet steeg in de periode april-juni met 0,6 procent. Het bedrijfsresultaat voor waardeaanpassingen van vaste activa viel in dat kwartaal bijna 18 procent terug tot 26,1 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Tijdelijk bestuursvoorszitter Tonn van de Laar schrijft die daling toe aan de verkoop van het meerderheidsbelang in Schuitema aan investeerder CVC Capital. Tot voor kort hield supermarktconcern Ahold de meerderheid van de aandelen in Schuitema. Schuitema heeft afgelopen halfjaar 16,9 miljoen euro uitgegeven aan een reorganisatie, naast 2,3 miljoen euro voor de vertrekregeling van bestuursvoorzitter Bert Roetert. Het supermarktbedrijf verwacht dat in de tweede jaarhelft opnieuw ingrepen nodig zijn, omdat voormalig grootaandeelhouder Ahold bij de verkoop van zijn aandelenbelang een aantal supermarkten van C1000 heeft bedongen. Ahold krijgt in het tweede halfjaar 58 vestigingen van C1000 in handen, waarna Schuitema mogelijk moet afslanken. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in