Overslaan en naar de inhoud gaan

Obama tussen tv-adverteerders Olympische Spelen

De reclameruimte rond de officiële Olympische uitzendingen van het Amerikaanse tv-netwerk NBC Universal, zal ook gevuld worden met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt AdAge. NBC Universal zendt 3600 uur Olympische content uit via haar broadcast en kabelnetwerken, waaronder NBC, CNBC, MSNBC, USA Network, Oxygen en Telemundo. Obama’s campagne zal te zien zijn tussen de uitingen van grote adverteerders als McDonald’s en Anheuser-Busch.

related partner content for mobile comes here

De inkoopactie sluit goed aan bij de record brekende fondsenwerving voor de campagne van Obama. In juni meldde het campagneteam 53 miljoen dollar bijeen te hebben gebracht. Dat is een flinke schep meer dan de 21,5 miljoen dollar die zijn Republikeinse opponent John McCain bijeen had gescharreld. Dit komt ook omdat John McCain gebruik maakt van overheidssubsidie, waardoor zijn uitgaven gelimiteerd zijn. Obama haalt zijn geld uit private bronnen.

Eerder becijferde de Campagne Media Analyse Groep dat de twee Amerikaanse presidentskandidaten gezamenlijk ook een record breken. Zij zullen in de aanloop naar de verkiezingen in november in totaal 800 miljoen dollar (500 miljoen euro) uitgeven aan reclamespotjes op tv. Dat is een flinke toename in vergelijking met de vorige verkiezingen, toen 500 miljoen dollar werd uitgegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in