Obama tussen tv-adverteerders Olympische Spelen
Dat meldt AdAge. NBC Universal zendt 3600 uur Olympische content uit via haar broadcast en kabelnetwerken, waaronder NBC, CNBC, MSNBC, USA Network, Oxygen en Telemundo. Obama’s campagne zal te zien zijn tussen de uitingen van grote adverteerders als McDonald’s en Anheuser-Busch.
De inkoopactie sluit goed aan bij de record brekende fondsenwerving voor de campagne van Obama. In juni meldde het campagneteam 53 miljoen dollar bijeen te hebben gebracht. Dat is een flinke schep meer dan de 21,5 miljoen dollar die zijn Republikeinse opponent John McCain bijeen had gescharreld. Dit komt ook omdat John McCain gebruik maakt van overheidssubsidie, waardoor zijn uitgaven gelimiteerd zijn. Obama haalt zijn geld uit private bronnen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaEerder becijferde de Campagne Media Analyse Groep dat de twee Amerikaanse presidentskandidaten gezamenlijk ook een record breken. Zij zullen in de aanloop naar de verkiezingen in november in totaal 800 miljoen dollar (500 miljoen euro) uitgeven aan reclamespotjes op tv. Dat is een flinke toename in vergelijking met de vorige verkiezingen, toen 500 miljoen dollar werd uitgegeven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid