Overslaan en naar de inhoud gaan

Amazon.com blijft Amazon.com

Amazon-oprichter Jeff Bezos overleefde de dotcomcrash en werd steenrijk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bezos' succesformule: duizenden kleine stapjes nemen, veel deuren openhouden, snel leren van elke misstap en herhalen en opnieuw proberen. En niet te veel kijken naar je concurrenten - dan kun je je strategie wel blijven aanpassen - maar je eigen ding doen.

related partner content for mobile comes here

Zoals Blue Origin, Amazons nieuwe ruimtetoerismepoot, een persoonlijke hobby van Bezos. Al zijn er missers geweest (zoeksysteem A9, investeringen in geflopte start-ups), Bezos' aanpak loont. Amazons mp3-downloadbusiness loopt 'very, very well', net als Amazon Web Services (one-stopshop voor zakelijke IT-benodigdheden) en Amazons retailprogramma voor derden (verkoop en bezorging van goederen van andere retailers).

Alle beslissingen bij Amazon.com zijn gebaseerd op de drie dingen die alle klanten willen: (1) de beste keus, (2) de laagste prijs en (3) de goedkoopste bezorging op een geschikt tijdstip. Bezos: 'Zelfs over tien jaar zal geen consument zeggen: ik koop graag bij Amazon.com maar zou willen dat de prijzen er hoger waren.'

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in