Amazon.com blijft Amazon.com


Bezos' succesformule: duizenden kleine stapjes nemen, veel deuren openhouden, snel leren van elke misstap en herhalen en opnieuw proberen. En niet te veel kijken naar je concurrenten - dan kun je je strategie wel blijven aanpassen - maar je eigen ding doen.
Zoals Blue Origin, Amazons nieuwe ruimtetoerismepoot, een persoonlijke hobby van Bezos. Al zijn er missers geweest (zoeksysteem A9, investeringen in geflopte start-ups), Bezos' aanpak loont. Amazons mp3-downloadbusiness loopt 'very, very well', net als Amazon Web Services (one-stopshop voor zakelijke IT-benodigdheden) en Amazons retailprogramma voor derden (verkoop en bezorging van goederen van andere retailers).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAlle beslissingen bij Amazon.com zijn gebaseerd op de drie dingen die alle klanten willen: (1) de beste keus, (2) de laagste prijs en (3) de goedkoopste bezorging op een geschikt tijdstip. Bezos: 'Zelfs over tien jaar zal geen consument zeggen: ik koop graag bij Amazon.com maar zou willen dat de prijzen er hoger waren.'
Bron: Fortune
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid