Onderzoek naar de rol van kranten op de arbeidsmarkt


De onderzoeker ziet in een aantal ontwikkelingen op de dagbladenmarkt aanleiding dit onderzoek te doen. Als voorbeeld wordt de opkomst van gratis kranten als medium voor personeelsadvertenties genoemd. 'Dagbladen veranderen aan de lopende band van kleur, formaat en lay-out. Door al deze ontwikkelingen is de transparantie voor adverteerders afgenomen. Wanneer kies je voor Metro en wanneer voor De Pers? Cijfers ontbreken en adverteerders werken op basis van "trial & error", aldus Intelligence Group.
De onderzoeksresultaten moeten werkgevers inzicht geven in het effectief benutten van dagbladen voor personeelswerving. Het onderzoek bestaat uit een grootschalig kwantitatief onderzoek en een aantal focus groups onder dagbladlezers. De eerste resultaten van het onderzoek, dat in samenwerking met de uitgevers van gratis en betaalde kranten wordt gehouden, worden verwacht over drie maanden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid